Gå til innhold

Dere som har tatt brystreduksjon...eller har greie på såntnoe...


Snuppa & llillebror

Anbefalte innlegg

...hvordan er dagene etter operasjonen? Hvor lang tid tar det før man kan løfte, kjøre bil etc? Blir man sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg ikke gi deg angst eller noe.. Men venninna mi tok en slik oprasjon i fjor sommer. Planen var at hun skulle sykemeldes 1uke også ut i ferie. Jobber i barnehage så det ville vært uaktuelt å komme tilbake i jobb med engang... Nå 1,5år senere har hun vel tilsammen vært sykemeldt i 8-9mnd av tiden etter oprasjonen. Hun har også blitt operert flere ganger etterpå pga infeksjon osv. Og hun har fått en permanent nerveskade som gjør at hun i perioder har så sterke smerter at hun ikke har sjangs om å fungere ca normalt.

 

Har også ei jeg kjenner litt som har hatt samme oprasjon og hun er super fornøyd og var på jobb kjapt etterpå. Så både resultat og sykemeldings tid kan nok variere. Pass på å sjekk at de du gjør det hos er flinke og ordentlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..såpass ja!! Men du, vet du hvor ho venninna di gjode det som har slitt sånn etterpå ?? Det er snakk om å gjøre det i Oslo for min del... Greit å vite hvor man bør holde seg unna hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne svar er unødvendige! Det er risiko med alle operasjoner, og det er hun nok innforstått med!

Det varierer fra klinikk til klinikk hvor lenge de anbefaler at man ikke løfter osv, men tror nok en md til 6 uker -ihvertfall. Det kommer ann på hvor tung jobb enn har. Du kan fint kjøre bil etter ett par dager, men kan ikke løfte armene så høyt. Du blir sykemeldt av de som opererer ja, det varierer også hvor lenge de mener en bør være sykemeldt, tror det er vanlig og få ei uke av de, så avtaler du videre med fastlegen din.

Jeg gjorde dette for 6 år i Drammen, gikk kjempegreit og har aldri angra, arrene er nesten usynlige nå.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det for snart 7 år siden, og ble først sykemeldt i 4 uker. Jobbet på kontor. Første dag tilbake på jobb fikk jeg betennelse i den ene puppen. Kom hjem fra jobb og masse gørr rant ut av operasjonssåret. Da ble jeg sykemeldt i to uker til, og måtte inn annenhver dag for å skylle såret. Har idag styggere arr på den puppen pga det. Jeg kan få fikset arret så det ser penere ut, men det er ikke så viktig:) Har uansett aldri angret:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...