Gå til innhold

Klær på baby i vogna - trenger litt hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en skikkelig newbie her, men har et spørsmål angående klær på baby i vogna.

 

Jeg har en voksipose til å ha ned i baggen, baby er 5 måneder gammeøl. Det er for tiden -8 grader. Skal hun også ha på vinterdress og votter inn i voksiposen?

 

Tør ikke å prøve meg på trilletur uten at jeg vet dette helt sikkert. Vil ikke at babyen min blir for varm eller at hun skal fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 11 minus idag å jeg var en liten tur i butikken idag.. 10 min å gå hver vei.. På min lille på 4 mnd hadde jeg på:

Ull body

Ull strømpebukse

Ull sokker

Ullfleece dressen utenpå

Ull votter og ull lue

Og ned i posen

Har et pledd oppi posen, som hun ofte drar litt opp i ansiktet.

 

Hun var varm og god når jeg kjente på henne. Ull puster jo, så om det er litt "mye" klær på blir hun ikke svett...

 

Vet ikke om det er så riktig det jeg tok på, men følte det var passe. Og hun sov godt og hadde fin tempratur på kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo prøve deg fram for det er litt forskjellig som trengs på babyene etter hvor varm de er. Men jeg hadde nettopp min gutt på åtte mnd liggende uten i voksiposen i -6. Han hadde på seg body, velurbukse og ullvangsokker, strikkejakke, ullsokker og lue inni posen. Varm og god når jeg tok han opp. Høres litt drøyt ut med vinterdress synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi ligger nå nettopp ute. Hun har også voksipose på seg. Hun har på seg. Ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, en varm og god genser, votter og lue. Men, nede i voksiposen ligger en lammeskinnpose. Og hun er da varm og god da våkner. Hun tar av seg lua, så den kan jeg ikke regne helt med.

Jeg prøvde også med dress, men det ble for mye. Babyen skal nå også puste. Har du for mye, så virker det mot sin hensikt. Ull er jo det beste for kulden.

Vet ikke hvor mange - det er her i dag, men det blåser en del. Og da blir det jo ekstra kaldt.

 

Men, du må bare prøve deg frem. Jeg har i utgangspunktet en varm baby, så da må jeg tenke litt andre måter, eller barn..Er nå over året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen..

 

Tusen takk for svar. Det eneste som er litt dumt er at jeg bare har et sett med ulltøy til henne foreløpig. Har ikke ull dress, var nemlig noen besteforeldre som hadde lyst til å kjøpe det som julegave og har ikke fått den enda.

 

Skal se hva jeg får til. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, jeg har ikke mange jeg heller. Vi bruker det me har. Men, har du ull innerst så går det veldig bra. Du kan jo ta fleece utapå ullet. Det funker som bare det også :) Tror ikke babyen kommer til å fryse da :)

 

Det er ikke så lenge til jul heldigvis, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og venninnene mine brukte bare ullbody+strømpebukse nedi voksien her i går, var da -10. Hadde tynn ullue + votter, men ungene var varme og gode. Min hadde en ekstra ullgenser siden han sitter, de andre sine er babyer som ligger i bagvogn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI er igjen. Setter veldig pris på alle svarene. Spurte nemlig svigermor hva hun mente og hun vil at jeg skulle ha på babyen:

Ullbody og ullbukser, så strømpebukser utenpå, ullsokker, fleece jakka, og så dress votter og lua utenpå, så pakk ungen inn i ullteppe og så inn i voksipose. Syntes det hørtes utrolig ekstremt ut, og at det kanskje var mye bedre å spørre her inne.

 

Er veldig glad for at jeg gjorde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...