Gå til innhold

trene med bekkenløsning??


kittecat *guttutenpåoginni*

Anbefalte innlegg

har fått bekkenløsning, men lurer på hva jeg evt kan trene for det??

 

Trener ikke mye i det hele tatt men tenkte det er deilig en gang i mellom å røre litt på kroppen hvis jeg klarer det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du går til fysioterapeut får du øvelser som styrker bekkenet uten å belaste det for mye. Så er oxo svømming en god treningsform ved bekkenløsning. Da vil vannet være varmt(smertelindrende) og bevegelsene belastningsfrie. Bare å unngå å svømme bryst med beina lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du egentlig kjenne på kroppen selv og prøve deg frem. Noen med bekkenløsning må røre seg hele tiden og blir bedre av det. Andre må være helt rolig for de blir verre av å bare stå rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange som tror de får bekkenløsning når det er bekkenbelastning eller låsning de har:)

 

jeg ville anbefalt deg å ta en time til kiroprakter som gir bedre veilledning i forhold til dette enn fysio gjør. (snakker av erfaring og venners\jordmor\leges erfaring)

 

min kiropraktor sa dette: hvorfor skal fysio blandes oppi noe som har med skjelletet å gjøre:)

 

jeg sleit skikkelig og hadde store smerter, gikk en gang til kiro og ble kvitt alt, og de brekker\knekker ingenting, men de går på de musklene som holder bekkenet på plass, kiro vil oxo gi deg god veiledning på hva du kan trene.

 

du skal feks ikke belaste bekkenet men trene stabilisering, knipeøvelser er kjempe viktig for kjernemusklaturen. knebøy og nedtrekk kan være gode øvelser for stabilitet og musklene rundt

 

men ta en tur til kiro, du kommer til å oppleve en ny verden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...