Gå til innhold

Kunne dere vært sammen med en slik mann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli skikkelig lei kjenner jeg, og vi har bare vært sammen i 3 år. Jeg jobber 100 %, han jobber 50% (da mest helg,kveld/natt)

Jeg er oppe med barnet på 1 år rundt kl 06.30 hver dag når jeg begynner kl 15 på jobb, mens far sover til rundt 11.Jeg kommer hjem rundt midnatt. Barnet vårt sover ganske dårlig om natten, våkner i gjennomsnitt 3-4 ganger etter jeg har lagt meg. Samboer sitter oppe til både 2 og 3 før han legger seg. Jeg er oppe å roer ned barnet vårt til han sovner igjen hver gang han våkner, og oppe igjen kl 06.30. Begynner jeg kl 07, må selvfølgelig samboer opp med barnet for jeg drar litt over 06. Når jeg da er hjemme fra jobb i 16 tida, rekker jeg knapt å sette meg ned før jeg må begynne med middag og da går det i ett sett fram til gutten legger seg kl 19.30. Etter det rydder jeg og vasker etter middag o.l. Setter meg ned i 21 tida og da er jeg som regel så trøtt at jeg sovner på sofaen. I tillegg har vi ett barn til (mitt fra et tidligere forhold) som skal følges opp med skole, lekser, treninger osv.

Skal sies at samboer rydder etter middag og rydder lekene osv til jeg kommer hjem når jeg har sein vakt.

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig sliten av å være alene om nesten alt. Hadde dere orket eller syns dere jeg overreagerer? er det normalt å ha så "late" mannfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene om alt. Jeg jobber bare helger og netter, så før jeg går på nattevakt, må jeg legge barna og han tar dem opp fra sengen, men gidder ikke å kle dem engang, så jeg må gjøre alt det før jeg følger dem i barnehagen etter nattevakt. I helgene ser han etter ungene og serverer dem ting som ikke må tilbredes så veldig mye (eks pizza 95 % av gangene), mens han lar alt ligge strødd. Har ikke opplevd at han har ryddet etter at vi fikk barn. Han ble plutselig lat etter at første barn ble født. Jeg orker ikke å krangle om det lenger. Før kranglet jeg på det, og da ble jeg kors på halsen mye mer sliten. Men jeg tror ikke det tar så lang tid før jeg stikker for alltid. Nå bor jeg bare sammen med ham for at jeg skal ha mulighet til "gratis barnevakt" når jeg jobber natt.... Du overreagerer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sånn hadde jeg ikke giddi å hatt det... be han ta seg sammen, dere er da sammen om barnet? Hvis ikke kunne du like godt bodd alene med barna... da hadde du gjort like mye men sluppet en lat mann å irritere deg over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kanskje en ide å snakke ut om dette? finne en timeplan og oppgaveplan for begge!? er jo et forhold hvor begge skal dra lasset sammen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere gidder. Det hadde jeg aldri akseptert. Mannen min jobber nå mens jeg er i permisjon - likevel birdrar han like mye som meg for at dette skal gå i rundt. Jeg har for eksempel ikke vasket klær på 2 1/2 år! Det er en av mannens oppgaver. Når man bor sammen må man dele på oppgavene og jobbe sammen.

 

Når man lar seg behandle som en dørmatte, er man en dørmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her..

 

Vi har pratet om det, og han har vel skjerpa seg litt. Var faktisk verre når jeg gikk gravid.

Ville egntlig høre litt om hva som er vanlig og hvor mange som har det sånn som oss..

Tenker at jeg er skikkelig lei, men tenker samtidig at det er så mye annet ved han som er flott..Og det er jo ingen som er perfekt. Vil det egentlig bli noe bedre med en annen mann?Den mannen kan jo være flink til å rydde og vaske, men ikke gi meg oppmerksomhet, være kos og god..klemme meg, si han elsker meg hver dag osv slik som samboeren min gjør?

Hva er viktigst liksom?

Mannen min lager jo middag når jeg jobber seinvakter, og rydder som regel til jeg kommer sent hjem. Men det er denne latheten som irriterer meg så grenseløst. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner så altfor godt til hva du mener.

Har verdens beste mann, men som dessverre ikke selv greier å se hva som må bli gjort i heimen, og liker seg best foran PC'en. Han er heldigvis veldig lydhør ovenfor mine innspill og vet at han ikke gjør nok. Her har vi prøvd lister ol., men ingenting har fungert bedre enn huskeregelen Only Handle Things Once (OTTO) som vil si at tar han ut tallerken fra skapet, er det hans jobb å rydde den tilbake til oppvaskemaskinen ol. Det gjør at jeg ikke må rydde opp etter ham og så har vi en felles vaskedag i uken hvor resten av vårt felles rot og støvsuging og gulvvask utføres. Dette gjør at huset ser greit ut, samboer har ikke konstant dårlig samvittighet og jeg ikke går og irriterer meg over ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...