Gå til innhold

Dere som fikk engangs støtte, se hit....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg skal søke dette i dag, nå har vi havnet i en vanskelig periode hvor vi begge er arb.løse og sambo mottar kun dagpenger og jeg livsopphold.

 

flere som har hatt det sånn? hva har dere levd på i "permisjonen?"

jeg har fått høre at jeg ikke har rett på noe penger etter barnet kommer og vi må leve på dagpengene til sambo som kun er 12.000 i mnd....

å bare husleien er på 6000....

vet ikke hvor jeg gjør av meg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi levde på hans lønn i fem måneder + barnetrygd. Han hadde riktignok ut 17000 i mnd så vi klarte oss ok. Hele tiden var vi begge arbeidssøkere og jeg var den som fikk først jobb, så da baby var 5 mnd gikk jeg ut i full jobb mens han hadde permisjon resten av tiden. Jeg måtte begynt i jobb tidligere hvis jeg fikk jobb før. Vårt lån var forresten på 11500, så vi måtte forhandle oss til nytt lån med lavere betaling i måneden. Kanskje dere bør flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at om du får engangsstønaden så vil sannsynligvis livsopphold stønaden bli stoppet i tiden rundt fødsel - dette fordi engangsstønaden er ment å gå delvis til barnetutstyr og delvis til å dekke mors livsopphold i de 3 ukene før og 6 ukene etter du MÅ ha permisjon... Du har ikke rett på lønnet permisjon slik andre har som har jobbet og tjent opp rett til forelderpenger, og det er usikkert om du vil få noe sosialstønad da det er ment å være SISTE utvei.. Dere HAR et annet alternativ og det er at far overtar permisjonen etter de 6 ukene (selvsagt forutsatt at han har opptjent rett til det - dagpenger gir også opptjenint) etter fødsel og at du da går ut i minst 75% jobb eller fulltids studier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...