Gå til innhold

Noen spørsmål om omgangsyke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn ble syk onsdag kveld, syk hele natten og hadde siste runde kl 13 i går, vært fin etter det, spiser litt og drikker mye...

 

jeg er gravid og ikke merket noe enda. tror dere jeg klarte meg?

at jeg ikke ble smittet? hva er sjansen for at jeg kommer til å bli dårlig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo gå utfra de to siste gangene jeg har blitt smittet da.

Nest siste gang; nn venninne hadde syk sønn natt til lørdag. Mandag var vi på besøk der og fredagen etter ble jeg syk.(mest sannsynlig smittet av henne)

Siste gang; forrige torsdag var frøken syk, jeg ble syk søndag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff :(

min sønn har hatt det fire ganger, jeg har kun blitt smittet en gang, da var han dårlig torsdag og litt fredag, lørdags kveld ble jeg dårlig...

jeg er gravid i uke 25 så håper jeg slipper det her nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tankegangen din så godt..HATER selv omgangen, og ligger heller ei uke med influensa....

 

Men tenk på at han er smittsom enda i dag, og i morgen. Ikke nuss på ham, la ham ha hendene oppi ansiktet ditt og klor ned toalett og bad og kjøkkenvask. Pass på og ikke ta på der han har drukket av glass og spist på gafler/skjeer og vaske med såpe og vann og sprit godt etter du evt har tørlet rumpe/byttet bleier...Tenke at alle hans kroppsvæsker er smittsomme neda...Kos og klem går derfor fint:o) Ikke ha hendene dine oppi ansiktet ditt, ikke engang for å klø deg på nesa, uten at du har spritet først..Viruset MÅ komme inn nese/munn/øyne for å smitte...

 

ANta at han er smittsom i 48 timer fra i går 1300 og at smitten bryter ut etter maks 48 timer,- så etter 96 t fra hans siste oppkast/diare bør du anse deg som om du har sluppet unna...Altså om ca 4 dager....Fra i går kl 1300....Men man kan aldir være sikker.:Folk KAN være smittsom ukesvis etter at de er friske, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...