Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 hei! har et lite spørsmål angående jordmor.... for at jeg skal komme meg til min jordmor må jeg kjøre et stykke for å dra til henne, og har et ønske om å dra til en i en annen kommune i steden, da det er kortere å kjøre dit. Kan jeg bestemme selv hvilken jordmor jeg ønsker å gå til?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Du må nesten høre med den andre jordmoren om hun vil ta imot deg, mange kommuner har få jordmortimer og vansker med å gi et tilbud til sine egne innbyggere og vil da ikke ta i mot gravide fra andre kommuner.. Så nei, du kan ikke bestemme selv hvilken jordmor du kan gå til, men det skader ikke å spørre!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Det spørs siden det er en annen kommune. I den kommunen jeg bor i så er det flere helsestasjoner. Den jordmoren jeg egentlig hører til hadde jeg hørt så mye dritt om, så jeg fikk lov til å gå på nabohelsestasjonen, men den er jo fremdeles innenfor samme kommunekrets.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Tviler på at du får lov, ettersom det er i en annen kommune. Jordmor- og helsestasjon er såvidt jeg vet kommunale tjenester, og de tar nok ikke mot klienter fra nabokommunen.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Jeg gikk hos jordmor i en annen kommune og det var ikke noe problem. Ring og hør. Har hun/han plass til deg så er det ikke noe i veien for at du bytter
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Her får man gå til jordmor i nabokommunene. Det er bare det at man blir prioritert sist, kommunenes egne inbyggere går først og da blir det vanskelig få timer.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Det er en kommunal tjeneste, det betyr nok at du må holde deg til den kommunen du bor i.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 takk skal dere ha for alle svar. Ser at det er mange som skifter helsesøster til en annen plass en i kommunen en selv bor i. så .. skal spørre, skader ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå