Gå til innhold

et spm ang. jordmor ??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har et lite spørsmål angående jordmor.... for at jeg skal komme meg til min jordmor må jeg kjøre et stykke for å dra til henne, og har et ønske om å dra til en i en annen kommune i steden, da det er kortere å kjøre dit. Kan jeg bestemme selv hvilken jordmor jeg ønsker å gå til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten høre med den andre jordmoren om hun vil ta imot deg, mange kommuner har få jordmortimer og vansker med å gi et tilbud til sine egne innbyggere og vil da ikke ta i mot gravide fra andre kommuner.. Så nei, du kan ikke bestemme selv hvilken jordmor du kan gå til, men det skader ikke å spørre!!

Skrevet

Det spørs siden det er en annen kommune. I den kommunen jeg bor i så er det flere helsestasjoner. Den jordmoren jeg egentlig hører til hadde jeg hørt så mye dritt om, så jeg fikk lov til å gå på nabohelsestasjonen, men den er jo fremdeles innenfor samme kommunekrets.

Skrevet

Tviler på at du får lov, ettersom det er i en annen kommune. Jordmor- og helsestasjon er såvidt jeg vet kommunale tjenester, og de tar nok ikke mot klienter fra nabokommunen.

Skrevet

Jeg gikk hos jordmor i en annen kommune og det var ikke noe problem.

Ring og hør. Har hun/han plass til deg så er det ikke noe i veien for at du bytter

Skrevet

Her får man gå til jordmor i nabokommunene. Det er bare det at man blir prioritert sist, kommunenes egne inbyggere går først og da blir det vanskelig få timer.

Skrevet

Det er en kommunal tjeneste, det betyr nok at du må holde deg til den kommunen du bor i.

Skrevet

takk skal dere ha for alle svar. Ser at det er mange som skifter helsesøster til en annen plass en i kommunen en selv bor i. så .. skal spørre, skader ikke. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...