Gå til innhold

Vanlig at barnehager og skoler informerer om mulige pedofile?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i et område der det er noen mennesker "alle" vet har begått overgrep/forsøk på overgrep mot barn. Disse er dømt så dette er ikke bare rykter. Det har vært stille rundt dette noen år, men nå er tydeligvis 2 aktive igjen. De holder bl.a til rundt skoler og barnehager.

Har venner som har barn i 2 andre barnehager enn vi og de har fått infoskriv angående dette. Samme fra en skole.

Vi har fått vite at han ene også har holdt til rundt der barnehagen vi bruker. Barnehage og skole er naboer. Denne ene mannen har vist stått parkert utenfor innkjørselen som går både til skolen og barnehagen og prøvd lokke barn inn i bilen med godteri. Men vi har ikke fått noe info om dette annet enn rykter.

 

Er det vanlig at skoler og barnehager informerer om mulige overgripere? Jeg ville trodd det var viktig at vi som foreldre burde være obs på dette og kunne advare ungene våre, men aner ikke hva som er vanlig. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ofte skjedd her at de faktisk har gått ut i mediene og advart mot en bestemt person (ikke navngitt) som er dømt for overgrep, og som har oppholdt seg rundt barneskolen her. Da har de bare sagt at alle må minne barna på om å si i fra til en lærer eller foreldre hvis de opplever at en mann prøver å ta kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg egentlig trodde ville vært naturlig. Har en venninne et annet sted og der er det innimellom i avisene om at nå er det "lokke-menn" ute. Da har de i tillegg fått informasjon fra skolen angående dette.

Syne det er rart at vi ikke har hørt noen ting.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det fordi jeg har hørt rykter om det. Men det er vel ikke sikkert at alle som har barn i barnehage og skole har det?

Og det pleier jo ta litt tid før rykter sprer seg. Skal man bare slutte og informere om ting fordi folk kan jo bare høre det rundt omkring etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...