Gå til innhold

Omgivelsene påvirker fødselen med link


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende. Endelig kommer det forskning som fremmer naturlig fødsel, juhuuu!

adrenalin er et svært fødselshemmende hormon og selvfølgelig vil produksjonen av det gå opp når man kommer på sykehus omringet av hvite frakker. (ihvertfall for de fleste av oss) man blir redd, fødselen stopper, fødselen drar ut i tid, man får epidural, man må få riestimulerende, pulsen til baby faller, blir tatt med tang eller vakuum eller i verste fall haste-ks. you see?

ond sirkel... alt dette kunne vært forhindret dersom det å føde ble sett på som en naturlig livsprosess. i dag er fødselen bare...hva skal jeg si.. mekanisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:10, du mener vel stresshormon og ikke adrenalin? Adrenalin fungerer nemlig som naturlig smertelindring, og gjør oss i stand til å takle fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var litt rart å lese dette rett etter å ha sett en reklame for Leger uten grenser, som viste at en haug med kvinner og deres barn i Sierra Leone dør i barsel hver dag fordi de ikke har legehjelp.

Så stor forskjell kan det altså være.

 

Jada, jeg vet det ikke er sammenlignbart, men jeg er evig takknemlig for den helsehjelpen vi faktisk får her til lands når våre barn skal fødes til verden. Før det ble vanlig for kvinner å føde under kyndig hjelp, var det mange som døde i barselseng.

Og når jeg leser om belysning og aromaterapi og den slags... jeg klarer ikke å unngå å tenke at det er så "dillete". Men det er bare meg da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...