Gå til innhold

Bør jeg nevne dette til lederen på SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og datteren min venten på t banen i går og da kom 4 stk som jobber på Sfo ogvi skulle ta samme banen. Datteren min løp til dem, prøvde å få si hei til dem. De har snudd seg, sett på henne, ikke sagt hei engang og bare snakket videre..Synes det var litt merkelig.Vi skulle på teater se på Jul i Blåfjell og hun var pyntet med blånisse lue og ville bare hvor stolt hun var over luen sin...Vet at det var over arbeidstiden deres, men alikevel...Er ikke det vanlig høflighet å si hei? Jeg setter litt spørsmålstegn til dem, hva slags folk det er ansatt på SFO, hvis de ikke sier hei til barn på 6 år?

Burde jeg nevne dette til sfo leder? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At ikke de hilser på datteren din som de har på sfo er fryktelig uhøflig men samtidig ser jeg ikke hva lederen skal gjøre med denne informasjonen.

Men hadde nok blitt mer årvåken på oppførselen dems tror jeg.

Skrevet

Det kan være at de ikke kjente henne igjen (noe som ikke er så merkelig om det er mange barn på SFO) og jeg hadde ikke tatt det opp med lederen at de ansatte ikke kjenner igjen og/eller hilser på barna på fritiden.

Skrevet

det synes jeg var veldig dårlig gjort. Jeg hadde nok sagt ifra. Man sier hei til et barn som kommer å hilser på, uansett om man kjenner det igjen eller ikke. De burde ikke jobbe med mennesker i det hele tatt når ikke de skjønner det.

Skrevet

Kan det tenkes at de ikke kjente henne igjen?

Hvis ikke er det helt klart dårlig gjort, men ikke noe jeg ville tatt opp med lederen...

Skrevet

De fleste som jobber i bhg og sfo her, bor faktisk i nærområdet vårt. Selv om vi bor i en storby. Så vi møter dem ofte på fritiden demmes. Og hadde det skjedd oss hadde jeg blitt mildt sagt forbanna. Mine barn fortjener å bli behandlet med respekt. Jeg synes dette var ett overtramp. Ødela sikkert humøret hennes og...

Jeg hadde tatt det opp. Nevnt det. Om hun hadde gjort noe med det hadde jeg driti i. Men skulle sgt meningen min uansett. Såpass fortjener jenta di.... :)

Når det er sagt forventer jeg jo ikke all verden når jeg møter dem, men ett lite hei, burde de klare å klemme ut av seg altså... Jeeez...

Skrevet

Hadde kanskje ikke tatt det opp med ledelsen, men hadde helt klart sagt noe til dem det gjaldt. Når man jobber med mennesker så forplikter man seg jo på en annen måte enn ved f.eks. butikkarbeid ol. Man hilser jo på barna når man treffer de utenfor arbeidstiden.

Skrevet

Jeg hadde nok nevnt det til lederen tror jeg. Hva slags folk er dette? Om et barn kommer bort til meg og hilser så hilser jeg selvføleglig tilbake uansett om det er et barn jeg kjenner eller ei.

Skrevet

Ja, de kjente henne igjen. De sa hei til meg. Jeg er også enig at hva skal lederen med denne info, men alikevel synes jeg at hun må få vite hva slags folk jobber der. De er ganske unge, men såpass må de skjønne. Tror at jeg tar det opp, enten med dem det gjaldt eller lederen. Takk for svar jenter! :-)

Skrevet

Hadde ikke tatt det opp med ledelsen, men da det skjedde hadde jeg gått bort og sakt til jentungen "Jeg tror kanskje ikke xxx, xxx og xxx kjenner deg igjen siden du har på deg en annen lue enn det du bruker på SFO".

Da hadde de nok våknet litt.

For det er mulig de ikke kjente henne igjen.

Men når det er sakt så siker jeg alltid hei og smiler selv om det er en vilt fremmed unge som hilser på meg....

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke tatt dette opp med SFO-lederen.

Klart det er dumt og uhøflig å ikke hilse på et barn. Men de ansattes oppførsel i fritiden er faktisk ikke leders ansvar og heller ikke noe han/hun kan gjøre noe med. Forventer du virkelig at de ansatte skal få refs av sin leder fordi en mor klaget på deres oppførsel utenfor jobb??

Nei, det blir bare for dumt!

Skrevet

Klart du skal ta det opp! Hvordan skal vi ellers få de som passer på barna våre til å gjøre en god jobb, om dem aldri får tilbakemelding! Det burde stå i arbeidsinstruksen at man skal møte barna på en høflig måte, selv etter arbtid.

Skrevet

Men sto du så nærme at du hørte hva som ble sagt? Du skriver jo at datteren din løp bort til de ansatte....

Jeg har jobbet med barn/ungdom i 25 år og jeg ville blitt utrolig indignert over en mor som "klager" på meg i min fritid, dessuten synes jeg ikke dette hører inn under en sfo-leders arbeidsoppgaver.

Jeg er dedikert til brukerene i min arbeidstid men ikke i fritiden min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...