Gå til innhold

Regler for ferie man har til gode?? hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan reglene for å flytte resterende ferie til året etter? Jeg har vært sykemeldt i lengre tid, og ser ikke poenget i å bruke opp den siste uka mi når jeg likevel ikke skal jobbe.

Har sendt mail og søkt lederen min flere ganger, og hun svarer på alt mulig annet enn dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan overføre to uker til neste år, men tror kanskje det må "søkes" om eller i det minste bli gitt beskjed til arb. plassen..

Skrevet

du kan velge å overføre den eller ta den ut i lønn.

hos oss blir vi trekt junilønn slik at vi får lønnet ferie. vi får da ferie penger i juni.

men om du får lønn og feriepenger men ikke lønn i ferie, så har du ikke krav på noe penger, da kan ferien bare flyttes over.

alt dette står i ferieloven §7-11

:)b

Skrevet

Det er vel nye regler fra i år tror jeg...Du får IKKE ferie tilgode utbetalt...Men du kan overføre inntil 10 feriedager til neste år...

Skrevet

yvve73 har rett. Men samtidig er ferieloven et minstekrav, så din arbeidsplass kan ha bedre regler enn loven (men ikke dårligere). Hvis ikke lederen din svarer deg, ville jeg spurt noen som jobber med personalarbeid på arbeidsplassen din. De vil kunne svare deg på hvordan du skal gå fram for å søke også. Det er trolig viktig at du søker innen 1.1.2011.

Skrevet

o du får ferie utbetalt om det er sykdom som står i veien for uttak av ferie.

eg har akkurat vært i prat med arbeidstilsynet ang dette for er i samme situason selv.

MEN kommer ann på hvordan ferie løsning man har. slik vi har. blir vi trukket lønn i i juni slik at ferien skal være lønnet, derfor får vi den utbetalt ved sykdom.

men har dere HR avdeling eller noen som sitter på slike saker er det viktig at dette blir tatt opp før året er omme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...