Gå til innhold

Oj har jo solgt finserviset...og foreldrene mine kommer juleaften...


Mamma+2

Anbefalte innlegg

Giftet meg for 10 år siden og da fikk vi et servise -både middag og kaffi....dette ble delt ved skilsmisse..og når jeg etablerte meg i nytt forhold ønsket min kjære at vi skulle selge det og starte på nytt...det ble solgt og vi kjøpte oss nytt kaffiservise, og nytt hverdags middagservise, men pent til middag har vi ikke ordnet....og nå skal vi jo ha foreldrene mine på middag på juleaften ( de vet jo ikke at vi har solgt det...de hadde kjøpt endel av det )

 

Har skjelden gjester , så vil ikke kjøpe noe dyrt servise,.,,men trenger jo serveringsfat, sausenebb, potetbolle ++

Titta litt på sidene til Ikea nå og syns det som heter Arv ser fint ut ( ikke sett det i virkeligheten )

Er det "fint" nok syns dere...eller er det mer til hverdags...

 

Hadde helt glemt det her bort...så blir en ekstra utgift før jul gitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville brukt hverdagsserviset, heller brukt energien på å pynte bordet fint med blomster, lys, servietter og en juleduk.

 

Ville ikke kjøpt nytt finservise i hastverk - bare hvis dere har god råd og vet om noe dere vil ha lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nytt finservise på Fretex faktisk. 400 kroner for et nydelig servise!! Med alt av serveringsfat osv:) Har også kjøpt kaffeserviset som vi bruker til "hverdags" (vi drikker mest kaffe i krus, så det er ikke ofte i bruk), og ga vel max 200 for det, så godt som ubrukt og fra Porsgrund.

Bare et tips...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt hverdagsservicet, og kjøpt kun serveringsfat osv i hvitt. Heller dekt på fint med juleduk, fine servietter og lys.

Det viktigste er for meg stemningen ved bordet :)

 

Hadde heller investert i noe jeg ville hatt over tid etter jul :) Sjekk finn.no, fretex og bruktbutikker. Mye fint man kan finne der for en billig penge. Og dessuten er det salg på slikt i januar om du ikke vil ha brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Nille og kjøp det nisseservice de selger der inne. Ikke så veldig dyrt og det er ganske søtt. Nevner de noe er det jo bare å si dere har et eget juleservice da :D Trenger ikke utdype det noe ytterligere. Spør de kan dere ta tyren ved hornene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt mine foreldre om hvorfor servise var solgt. Og spurt om mamma kunne tatt med serveringsfat og sausnebb. Og brukt hverdagsmiddagstallerknene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med innlegget over - kjøp et billig juleservice og bruk tid på å velge ut nytt finservice. Jeg ville i allefall ikke kjøpt noe dyrt i hui og hast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Må man ha et egent "finservice"???? Hadde jeg ikke brydd meg om! Er vel maten og kosen rundt bordet som er viktig, tviler på foreldrene dine henger seg opp i hvordan dekketøyet ser ut. jør med hverdagsen, du, bruk heller pengene deres på noe mer gøy enn tallerkener til julemiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver voksen med respekt for seg selv har finservise. I alle fall 1 tallerk innerst i skapet slik at man er med i det gode selskap og kan svare for seg når andre spør hvilket servise en samler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...puh, da er jeg altså med i det gode selskap likevel. Eier hele 2 stk middagstallerkner innen klassen finservise...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven, da er jeg utenfor den fine sirkel da. Crap:-( Har store, hvite, firkanta tallerkener fra Smartclub, de er liksom mine stormiddagtallerkener, men det duger vel neppe...

 

Ja ja, sånn er det vel når man gifter seg uten å ha bryllupsgjester og greier, da får man spise pizzaen av kjipe tallerkener som tåler oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill du er da, håper du på nissebesøk, eller? ;-)

 

Forøvrig er det aldri noen som vil komme på fisefint besøk til oss, så det holder om jeg låner den litt bare, så har du fortsatt to til fremvisning for kravstore gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at foreldrene dine skjønner hvorfor finserviset er solgt. Hvis du ikke har lyst på finservise, så trenger du ikke ha det. Det er mange andre måter å gjøre bordet fint på.

 

Jeg har forresten hørt om folk som har billig servise til fint og dyrt servise til hverdags, noe som ikke er så ufornuftig, for det til hverdags blir brukt mest.

 

Selv er jeg glad for finserviset vårt - skulle ønske jeg klarte å huske å bruke det til søndagsmiddager, når barna har bursdag osv, men det kommer nå fram til jul og når vi har gjester på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen tusen du ikke hadde tenkt til å bruke de nærmeste ukene er det jo ikke noe i veien for å kjøpe alt nytt. Men ellers er det jo en ærlig sak at du ikke ville dra med deg serviset du hadde sammen med din eks inn i dett nåværende forhold. Bare si det som det er om de spør. Men det gjør de sikkert ikke. Og hverdagsservise på julaften er ikke det verste som kan skje:)

 

Forøvrig synes jeg også at "arv" fra Ikea er fint og brukandes til fint besøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så viktig å ha et dyrt finservise. Men det er praktisk å ha noen serveringsfat og sausnebb. Dette kan man jo kjøpe helt hvitt, da kan du brukes sammen med alle serviser uten at det kræsjer i farge/mønster (noen er jo opptatt av at ting skal matche)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har vi ikke nok like tallerkener til alle gjester en gang. Etter av finservisen (les hvite tallerkener fra IKEA) braste i gulvet med tørkestativet for et par år siden, så tager vi hva vi haver. Vi har vært studenter i ca 135 år, og servise har ikke stått øverst på listen. Nå har jeg vært i jobb i over ett år, så kanskje vi får like tallerkener etter hvert. Heldigvis lager jeg god mat, og ingen bryr seg om hvordan tallerkene ser ut. Men hvem vet, kanskje kommer kongen på middag her i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har vi ikke nok like tallerkener til alle gjester en gang. Etter av finservisen (les hvite tallerkener fra IKEA) braste i gulvet med tørkestativet for et par år siden, så tager vi hva vi haver. Vi har vært studenter i ca 135 år, og servise har ikke stått øverst på listen. Nå har jeg vært i jobb i over ett år, så kanskje vi får like tallerkener etter hvert. Heldigvis lager jeg god mat, og ingen bryr seg om hvordan tallerkene ser ut. Men hvem vet, kanskje kommer kongen på middag her i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke at det skal være noe problem å fortelle at dere har solgt dèt. Litt "merkelig" å selge det for å kjøpe nytt, fikk litt assosiasjoner til en sjalu mann.

 

Da har dere i hvert fall noe å ønske dere til jul :-) Synes ikke det blir ordentlig staselig hvis jeg ikke har finservise. Det er prikken over ién for mitt vedkommende og et must ved slike selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...