Gå til innhold

noen her som kan barnehage protokol for å sende hjem en unge fra barnehagen.??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er så oppgitt over barnehagen. de har nok engang sendt hjem en frisk unge..

 

dette startet de med etter at vi fikk unge nr 2 i september.

 

i dag sendte de hjem ungen etter 30 min. pga de trodde han hadde vondt i magen... 10 min før min mann kom å hentet han igjen så hadde han begynt å leke og kose seg..

 

syns det er rart de ikke gir det mer enn 30 min. spesielt når de ikke er sikkre på hva som skjer.

 

de har sendt han hjem pga sutring da sendte de han hjem flere dager på rad..

 

ungen sitter hjemme her nå frisk og med masse energi..

 

jeg vurderer sterkt og ta en prat med barnehagen.. min kan ikke være borte fra jobb når ungen er frisk..

 

noen her som kan noe om dette som kan hjelpe meg litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv jobbet i barnehage og man sender hjem barn når de har oppkast, feber, diarè, dårlig allmenntilstand, skade og om vi oppdager noe smittsomt.

Vi er veldig obs på å ikke kontakte foreldre om barnet selv sier det har vondt noen steder. Ofte lyver barn fordi de vet at de kan være hjemme istedenfor å være i skole/bhg. Men det er vanskelig å finne den gyldne middelvei. Barnet kan jo være sykt også.

 

Hadde tatt en samtale med bhg om dine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si til de at dere henter barnet OM det er sykt, men dere kan ikke bruke sykt barn-dager på et barn som er friskt.

 

Det gjorde trikset her hvertfall.

 

Veldiog kjedelig den dagen barnet er sykt og alle dagene er brukt og det må bli i barnehagen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig greit at det er nå når du er hjemme de ringer ofte uten at han er syk, for da er jo du hjemme uansett, så dere slipper å være borte fra jobb, men uansett er det kjedelig. Når det skjer hele tiden, så er det sannsynlig at det er fordi han vet at han får komme hjem at han sutrer.

 

Jeg ville snakket med barnehagen om dette og at det ikke er greit at de ringer og ber dere hente så lenge han ikke er syk. Jeg syns det er helt greit at barnehagebarn er hjemme uten at de er syke når mor er i permisjon, men når man har bestemt at de skal i barnehagen (uansett grunn) så bør de ikke kunne sutre seg til å være hjemme. Da blir overgangen veldig stor når mor plutselig skal begynne å jobbe igjen og de må være i barnehagen så lenge de ikke er syke. Det er dere som foreldre som bestemmer når barnet skal være hjemme ved sutring ol, ikke barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...