Gå til innhold

Blødning og kontakt med legekontore..


Mamma mø har snart 2 ♡

Anbefalte innlegg

hadde brun utflod igår og frisk blod idag, såpass at de dryppte i do til morgenen.. men ikke noe særlig nå etter jeg sto opp! Ringte legekontore å forklarte situasjon og at jeg er vel 6 uker på vei, de ba meg bare vente og ta en ny graviditets test om noen dager??? tror virkeli jeg ringer jordmoren ej, synest dette virket lite profesjonelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare tull, du skal ringe legekontoret igjen og be om å ta en blodprøve av deg i dag for å måle hcg-nivået. Om noen dager kan de måle igjen, og se om hcg stiger som den skal. En graviditetstest kan vise positivt mange uker etter at man har mistet, så det gir deg ingen svar.

 

Kjenner jeg blir irritert på så amatørmessig behandling hos legen! Selv måtte jeg gå en hel uke i uvisshet etter blødning i uke 6, før legen fikk hånda ut av en viss plass og tok de nødvendige blodprøvene for å bekrefte SA. Umenneskelig å måtte vente lenger enn nødvendig på å få vite om det har gått bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var bare helsesekretær jeg snakket med, nevte de at jeg ikke kunne ta test! men hun sa " ja, akkurat det vet ikke jeg"... ringer jordmoren ej, kansje hun kan ta blodprøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir så redd, så trenger virkelig å bli tatt på alvor! Vet ikke hva jordmor kan gjøre i forhold til prøver, men hvis ikke ville jeg ringt igjen og spurt å få pratet med legen. Og om å få måle hcg.

 

Hvis ikke ville jeg ringt føden/legevakta, forklart responsen hos legen, og spurt om de kunne hjelpe. Jeg har ikke opplevd annet enn velvilje og forståelse her iallefall.

 

Og som en liten trøst, jeg har blødd masse i dette svangerskapet, men babyen er fortsatt der inne, frisk og fin :o)

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir så irritert. Legesekretærer som sitter og uttaler seg om sånt da gitt. Opplevd det selv også, bli sittende og diskutere med en sekretær liksom. Skjønner de har en viss helsefaglig utdannelse, men ikke egnet til å drive "legevakt" over tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...