Gå til innhold

Hvordan komme over forelskelsen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært så "uheldig" og forelsket meg i en mann med samboer. De krangler omtrent hele tiden siden hun er sykelig sjalu. Han er vanlig hyggelig mot meg, prater med meg kanskje par gang i uka på facebook, men har fortalt til en felles kompis at han er interessert i meg.

Han er virkelig en flott mann å se på, med god jobb, gode holdninger osv. Arbeidsom og flittig. Jeg har selv god jobb, hus, bil og er økonomisk uavhengig, er ikke slik at jeg leter aktivt etter en mann for å dele på utgiftene eller få det lettere i livet.

Han vet ikke om mine følelser, og får heller ikke vite det. Selv om han sier at forholdet synger på siste verset, ungene er store (ungdomsskolealder) og så videre, så stoler jeg null på sånne ord. Vil komme over ham, og ber om råd om hvordan jeg kan gjøre det?

For å tilføye, vi har truffet hverandre kun 3 ganger i sosiale sammenheng, og det har aldri vært noe mellom oss overhode.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort det motsatte, jeg ville dyrket forelskelsen. Forholdet hans synger på siste verset (uavhengig av deg), han er interessert i deg, du er forelsket i han. Go for it!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt all kontakt til han evt blir ledig. Er ikke verre enn det. Og husk at det du hører om samboeren kun er hans historie,og side av saken. Hvis det forholdet er så dårlig som han sier, så gjør han vel noe med det i nærmeste fremtid...? Uansett,-om han er klar for å være utro, vil jeg vel ikke akkurat si at han har gode holdninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du da selv. Blir både sint og trist når jeg leser slike innlegg.

Han har samboer - så kutt han ut! Slett han fra Facebook, om du ikke klarer å la være å snakke med han.

Han har samboer, og det er godt mulig at forholdet skranter. Men hva så? Du sier han er interessert. Nei, han er interessert i å finne en person som får han til å smile når han har det tøft hjemme.

Det klarer du. Meen er du hans store kjærlighet? Neppe.

 

Har sett dette 40 ganger før. Mann sliter hjemme - og finner trøst i den personen (det finnes sikkert flere) som gidder å snakke med han. Men til slutt finner han ut at han elsker moren til sine barn. Og enden på visa er at du sitter der med en masse følelser.

 

Om du synst at alt jeg nå har skrever bare er tull - ja, da kan du vel motbevise med å si til mannen; "Jeg er her når du har forlatt samboeren din". Så ser du hva han da gjør.

 

Hvordan komme over forelskelsen: Du lar han gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke klar for å være utro, og jeg har nevnt for ham i praten om at jeg ikke er sånn som legger seg etter opptatte mannfolk, eller ødelegger familier. Siden vi har vært inne på det temaet i praten. Jeg kommer uansett ikke til å flørte eller gjøre noe mer før han blir ledig. Tror jeg fortsetter vennlig omgang som før, og prøver å komme over ham.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg er ikke interessert til å flørte med ham eller fortelle om mine følelser så lenge han har samboer. Å kutte ut en kompis kun fordi han har samboer blir litt drøyt, siden vi har kjent hverandre i et par år, og omgås i samme vennegjeng. Jeg gir ham heller ikke noe trøst i forhold til det som skjer hjemme, fordi han ikke er sånn som klager til andre om det som skjer på hjemmebanen.

Siden jeg har gjort det klart at jeg ikke vil involvere meg i en opptatt mann, er det nå opp til ham hva han gjør. Jeg har sagt mitt og skal forsøke å gå videre i livet mitt, men beholder ham som den gode kameraten han alltid har vært.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier du kun har truffet han 3 ganger i sosiale sammenhenger, og så sier du at du vil beholde han som den gode kameraten han alltid har vært! Eeehhh.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man prater jo en del på nett i det samfunnet vi lever i. Og jeg synes det er trivelig å snakke med forskjellige folk, med forskjellige meninger, enten de er single, opptatte, homofile, nonner what so ever. Så ja, jeg synes det blir teit å kutte ut en man har prata masse surr med i et par år bare fordi man har en forbigående forelskelse. Vi bor uansett 2 timer fra hverandre, og treffes kun på vennefester et par ganger i året, og da har han som regel samboeren sin med.

Lurer på hvorfor hun over ble sint og lei seg når jeg verken har, eller har tenkt å få denne mannen til å være utro, men derimot vil finne en måte for å fjerne fjortisfølelsene bort fra hodet mitt?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo endel av oss som har opplevd damer som synes det er fint å flørte og "prate masse surr" med menn som har både kone og barn, og som går på den der om at de ikke har det bra hjemme, så da er det liksom greit. Du spurte hvordan komme over det?-kutte kontakt er det rådet du får, men det er tydeligvis litt for viktig for deg å "prate surr" på nett med folk du knapt kjenner....Ett råd til? Finn deg en annen og "prate surr" med som ikke har barn og samboer, og forelsk deg i han istedet..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart... Jeg har nå flere Facebook-venner, både menn og kvinner, som har samboer/mann/kone. Trodde det var helt vanlig å omgås både single og ikke-single folk. Eller er det blitt slik at man BARE skal omgås single når man uheldigvis er singel selv? Jeg har generelt veldig liten omgangskrets da jeg er mye alene med barna og ikke kommer meg så mye ut, har overtidsarbeid og eneste måten å omgås folk på, er faktisk å prate med dem på nett. Husker ikke sist gang jeg har prata i telefonen om annet enn ungenes skole eller min jobb.

Som sagt, har aldri flørtet med mannen, og er ikke interessert i å gjøre det heller. Men der jeg har vokst opp, er det ganske vanlig å omgås folk uansett deres familiesituasjon. trodde ikke det var så veldig uvanlig jeg...

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til, dere som sier at man ikke skal prate med "opptatte" folk på nett når man selv er singel. Hvis deres single kamerater får kjæreste, så blir dere da automatisk kutta ut, slettet fra nett og glemt som omgangsvenn kun fordi dere er av motsatt kjønn? Bare lurer

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med 9:12.

Det er helt normalt for både kvinner og menn å bli betatt av andre når man har vært i et forhold i noen år. Særlig dersom forholdet er i en dårlig fase, som jo skjer de fleste.

I de aller fleste tilfellene går denne "forelskelsen" over. I de få tilfellene man faktisk utforsker gresset på den andre siden oppdager de fleste at det ikke er grønnere i det hele tatt.

 

Jeg synes du skulle glemme han. Dersom du unngår kontakt m han vil denne fjortisforelskelsen du beskriver forsvinne av seg selv. Det kommer nok ikke til å ta så lang tid siden dere faktisk ikke har hatt fysisk kontakt eller hatt et forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda,-selvfølgelig skal man omgås folk som har partner... Men det er kanskje greit å ikke forelske seg i dem?? Siden det er det dette innlegget handler om liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:56 her:

Jeg er forresten i et forhold og er venn med mange guttevenner fra ungdomstiden og tidligere jobber osv. Både single og opptatte fyrer.

Det hender stadig vekk at vi chatter på facebook. Og ja. Det er helt vanlig. Det som er forskjellen på meg og deg er at jeg ikke er hemmelig forelsket/betatt av noen av disse mennene. Og det er nok gjensidig. Dette er forøvrig menn som jeg har hatt et nært vennskap med gjennom flere år, ikke typer jeg har truffet 3 ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare reagerte på det du sa om "finn deg bare en ny å prate med". det er utrolig vanskelig å finne venner/gode bekjente i voksen alder, nærmest umulig når man har barn i barneskolealder, overtidsjobb og minimalt med barnefri. Grunnen til at jeg ikke er med på flere fester der denne mannen og andre mine venner er, er faktisk at jeg ikke har mulighet til å dra ut. Blir sittende hjemme etter barnas leggetid, og holde på med jobbpapirer, husarbeid og diverse. Da er nettprat en god redning for kvelden!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du synes det hadde vært dersom du hadde hatt en samboer som hadde vært opptatt av en annen dame han chattet med? Kanskje ikke noe rart at denne damen er "sykelig sjalu".....

Det er som sagt INGENTING i veien med nettprat om kvelden. PROBLEMET med denne nettpraten du snakker om er jo at du er forelsket i mannen. Som er i et forhold. Det er da det ikke er greit lenger. Forstår du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også blitt stempla som sykelig sjalu, dersom mannen min gikk til kamerater og fortalte at han var interessert i andre damer... Enig med 10.26 over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI spør om HVORDAN hun skal komme over forelskelsen, ikke om det er greit at hun flørter med en opptatt mann. Synes hun får på pelsen for noe hun ikke har gjort, og ikke vil gjøre.

 

Alel kan bli forelsket, enten man vil eller ikke. Men man bestemmer selv om man vil agere på det.

 

Mitt råd, basert på at jeg en gang for lenge siden ble forelsket i en kollega på jobben, som jeg var pokka nødt til å se hver eneste dag. At vi hadde kjemi var hevet over tvil: Det enkle hadde vært å leve det ut. Men vi var begge gift og glade i ektefellene våre, så ingen av oss ønsket noe tull.

 

jeg passet på å ALDRI bli alene med ham. Ingen kroppskontakt, ikke engang ett håndtrykk. Ingen intime betroelser hverken muntlig eller skriftelig. Vi jobbet sammen, snakket fag og hadde et fint samarbeid. I løpet av ett halvt til ett års tid gikk forelskelsen over. Vi har der imot et fint venneforhold fremdeles. Det er uproblematisk.

 

Håper du kan bruke noen av rådene. Det blir bare tull av å blande følelser inn på noen som er opptatt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men når hun får det svaret du gir, som hun også har fått før, svarer hun bare at hun gjerne vil fortsette å ha den kontakten hun har som gjorde henne forelsket i første omgang...Det er det vi over prøver å forklare henne!!! Du sitter vel ikke om kveldene og chatter med denne kollegaen, og synes at det er noe du skal fortsette med dersom du vil komme over forelskelsen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, siste anonym. Jeg har aldri vært alene med ham, og aldri hatt noe kroppskontakt med ham. Prater kun om felles interesser og litt bygdesladder med ham. Håper på at det bare går over av seg selv, siden jeg er 100% bevisst på at jeg aldri skal fortelle ham at jeg har vært betatt, eller gjøre noe som helst med det.

Og anonym over, NEI, det hadde ikke gjort meg noe om min eventuelle mann pratet med både menn og kvinner på nett. Har selv vært i forhold med helt sykelig sjalu eks (som selv var utro etter noter - på seg selv kjenner man vel andre som man sier). Fikk bestandig kryssforhør fra ham da jeg kom hjem fra forretningsreise/ALKOHOLFRITT julebord eller møte med venninner på byen kl 3 på ettermiddagen. Han prøvde å hacke seg inn på mailen min, og sa at det var forbudt for meg å ha annet enn kvinnelige personer på msn/facebook. Han presterte å si at alle mannfolk på min arbeidsplass sikkert har lyst på meg, og at jeg kommer sikkert til å gi etter siden jeg er så dum og lettlurt.

Så jeg vet ALT om sykelig sjalue personer. Kommer aldri til å bli kontrollfreak overfor min egen mann, hvis jeg noen gang får noen. Man er tross alt to selvstendige individer i et forhold. Stoler du ikke på partneren, mistenker, spionerer og kjefter fordi han omgås damer ute i verdenen, ja da har du egentlig ikke noe i det forholdet å gjøre mener jeg.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell mellom meg og anonym du sikter til, er vel at hun prater med han face to face på jobb og jobbfester, og jeg prater med mannen på nett et par ganger i uka. ser ingen forskjell. Er forresten ikke kontakten i seg selv som har gjort at jeg har blitt forelsket, men heller det bildet av ham jeg har fått i mitt hode av å høre positive ting om han fra andre.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blablabla...Bruk nøtta di sjøl,da! Du legger det jo ut her som et problem! Er det et problem eller er det ikke et problem???

Hvordan har DU tenkt til å løse det i tilfelle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bare prøve å glemme følelsene, og fortsette livet som før. Det jeg var ute etter, er råd for hvordan å få fortgang på prosessen.

Ser at jeg allerede har fått noen konstruktive råd, som jeg takker for.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...