Gå til innhold

Hvilken kuldekrem bruker dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt kuldekrem på ungene, hadde ikke hørt om det før de begynte i bhg (3 år)

Vi er altså ikke en ski og pulk familie, men rømmer til varmere strøk når det er kaldt :-) Hvor kaldt er det når man burde smøre med det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes bare en eneste forsning på kuldekrem. Den er utført på finske soldater - og resultatet var helt klart negativt. Kuldekrem hjelper ikke noe. Bare spør på apoteket. De selger mange kremer - men vil ikke anbefale noen.

Jeg har to gutter på 3år og 5år. Vi er en "utefamilie", men jeg har aldri brukt en kuldekrem i ansiktet noen gang. Og de lever enda. Derimot har jeg smørt dem hver kveld i vintermånedene med A-krem. Hjelper like godt. En kuldekrem er egentlig en vanlig dagkrem uten vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk for informativt svar!

 

Jeg smører jo ungene hvis de er litt tørre eller skal være ute hele dagen i bhg, da bruker jeg Locobase fet krem. Kanskje det holder da og så dropper jeg innkjøp av kuldekrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuldekremer har vi ikke, de har blitt kastet fort. Har barn med atopisk eksem, og de jeg har kjøpt som de anbefaler på apoteket har gjort ting værre. Selv svir jeg av de, så de kan ikke være så gode for huden.

 

Vi smører med Body Shop sin kakao butter. Den er tykk, så det går vel kanskje innunder kuldekrem men den brukes for at den virker for de såre ungene og den svir ikke. Smører på morran og det pleier å holde i flere timer, tror ikke de smører så mye i barnehagen. det skal smøres en stund før de skal ut, så de sier at ungene skal være smørt når de kommer til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker A-creme til utebruk også. Den inneholder litt vann, så jeg smører på ca 20 min før jeg går ut, slik at vannet kan fordampe. Super krem!

 

Kuldekremer liker jeg ikke, føler det blir som å gå med maske..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...