Gå til innhold

Et noe uvanlig spørsmål kanskje..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg må bare spørre. En venninne av meg har en kjæreste, som i mine øyne, og hennes, disrespekterer henne på mange områder, og jeg vil derfor spørre dere jenter her om hvor nomalt (eller ikke) dette er.

Hun sminker seg stort sett alltid før hun skal ut. Det er snakk om litt eyeliner, og mascara. That's it. Hun føler seg naken om hun ikke har på seg litt sminke. Men kjæresten hennes mener at hun er vanvittig utseendefiksert og at hun vil flørte med andre menn. Dette er tull, for hun er den mest trofaste personen jeg vet om. Det handler mer om å føle seg vel. Hun føler seg "naken" uten sminke. Hun kan gå ut uten sminke, men ser ikke poenget i det når hun ikke føler seg 100% vel.

Hvor mange her har på seg litt sminke før dem går ut av døra om morgenen? Hadde bare vært litt moro å vite :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker svært sjelden sminke. Stort sett bare til fest og morro

Skrevet

Jeg har sminke alle dager jeg går ut, mer eller mindre.

Synes alle jenter ser freshere ut med litt sminke, har den idag ikke møtt en som ikke klær det

Skrevet

Jeg sminker meg for min egen del, ikke for andres.

Etter det du skriver om fyren, må jeg si jeg syns litt synd på venninen din. Ikke pga sminken, men pga teite beskyldninger.

Skrevet

Litt eyeliner og litt mascara før du går ut døren så er du likssom utseendefiksert, nei vet du hva.

Jeg kan fint gå på butikken eller på besøk til folk uten sminke, og jeg gjør det og hvis jeg ikke gidder å sminke meg.

Jeg kan også ha masse sminke på, da er det så pass masse at jeg er svart stort sett rundt øynene. Har aldri blitt sett på som utseendefiksert!!!!

For en mann, mener han at hun ska gå totalt sminkeløse bare for han er redd for at mannfolk skal se på henne og flørte med henne?? mener det er mannen som har ett problem og ikke damen.

Skrevet

Jeg sminker meg aldri, ikke engang til fest. Det er vel helst fordi jeg ikke vet hvordan jeg får det fint.

Uansett synes jeg at det er HAN som har et problem. Han burde være glad for at hun gidder å pynte seg litt sånn at hun føler seg litt bedre:)

Skrevet

Jeg bruker alltid sminke om jeg skal på butikken eller på universitetet osv. - men når jeg skal ut på søndagstur med ungene eller hente posten, gå ut med søppla ol. bryr jeg meg ikke om sminke.

Det jeg er mest nøye med er å "ta på meg øyenbryn", hehe.. Jeg har veldig mørkt hår, og lyse øyenbryn - derfor liker jeg å legge litt skygge på brynene før jeg går ut.

Skrevet

Wow, han hørtes passe psyko ut spør du meg! Jeg bruker alltid sminke, og hadde mannen min blandet seg borti det så hadde han fått så øra flagra!!

Hadde det vært min venninne hadde jeg sagt: løp, løp som faen!

Skrevet

Jeg bruker ikke så mye sminke til hverdagen, men går aldri noen steder uten mascara... Føler meg helt forferdelig stygg uten, for har så lyse øyenbryn! Så om jeg glemmer det en dag er det helt krise! Hehe...

Til fest sminker jeg meg mye mer da:)

Skrevet

Normalt sminker jeg meg når jeg skal ut av huset, enten det er shopping, jobb, byen eller for å besøke venninner.

Handler om å føle seg vel, jeg er veldig lys i fargene og ser derfor rett og slett litt trøtt og kjip ut uten litt farger.

Skrevet

Bruker du mascara på øyenbryna ?!

Skrevet

Jeg bruker mascara, øynbrynspensel og litt dekkstift hver dag..

Har rødt hår og selvfølgelig hvite vipper og bryn så det er litt ok å fremheve at jeg faktisk har øyne...

Jeg bruker sminke for min egen del fordi jeg føler meg bedre med sminke...

Skrevet

Jeg sminker meg, diskret, hver dag, når jeg skal på jobb eller ut blandt folk. Litt øyeskygge, mascara, eyeliner og rouge, men det er for min egen del. Jeg prøvde å gå uten sminke på jobb en gang, da var det så mange som lurte på om jeg var syk, at det gjorde jeg ikke igjen :-)

Når jeg skal ut på tur, er på hyttetur eller skal på stranda, da dropper jeg det.

Skrevet

Takk for svar jenter :) Det er ikke bare dette som er problemet i dette forholdet, men jeg gjør dette for å få henne til å skjønne at dette er langt fra uvanlig. Hun er en voksen kvinne på 37 år, og på de 16 årene vi har vært venninner, så har jeg til dags dato ikke oppfattet henne som utseendefiksert. Det er rimelig normalt å sminke seg litt, og når man skal på byen, så er det også normalt å sminke seg litt ekstra.

Hun har gjort det slutt for noen dager siden. Problemet er at hun får meldinger på mobilen sin konstant fra han, og det går på det samme hele tiden. Hun har feil, hun tenker kun på seg selv, for selvopptatt, feil klær, for sexy, osv. Dette går som sagt på hans sjalusi, men jeg ser jo at det går inn på henne. Så i dag skal hun få lese denne tråden. Takk igjen for svar jenter :) :)

Skrevet

En ting er helt sikkert. Hun finner seg garantert noe bedre enn han.

Såklart må man få lov til å sminke seg litt før man går ut døra.

Man føler jo seg i bedre form selv også, om man gidder å ordne trynet litt og kle seg i fine klær.. Selv om man "bare" skal ut på butikken eller noe.

En ting er sikkert. Kler man seg som et dass, så føler man seg som ett dass også.

Kler man seg fint. Selfølgelig føler man seg i bedre form da!

Skrevet

Flere som gidder å svare på dette? :)

Skrevet

Håper hun klarer å gå fra henne. Hvis hun er 37 år gammel voksen dame så bør hun ha såpass selvtillit til å ikke la seg tråkke på av en usikker sjalu mann!! Si det til henne.

Jeg sminker meg litt som regel, går en sjelden gang helt uten sminke.

Bruker til daglig. Ansiktskrem, foundation, eyeliner, mascara og kanskje litt rouge.

Skrevet

Jeg sminker meg stort sett alltid når jeg skal ut av huset, med mindre jeg skal ut å leke med barna i helgene eller bare en kjapp tur på butikken. Jeg bruker consealer, øyeskygge, mascara og eyeliner hver dag, det er et must for at jeg skal føle meg bra. Og den ene dagen jeg ikke sminket meg før jeg dro på universitet spurte alle om jeg var trøtt, så det ble med den ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...