Gå til innhold

Min mor har lagt ut om hele min søsters fødsel til sine venninner. Trenger litt meninger fra dere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tante i går og er veldig stolt.

Jeg og min mor reiste ned for å besøke på sykehuset ble det mye snakk om fødselen. Det ble mye detaljer om det ene og det andre.

Min søster hadde en, mildt sagt. tøff fødsel. Må si jeg gruer meg litt nå :P

 

Ihvertfall...

Så fort visitt tiden var over gikk meg og mamma, hun tok opp telefonen å startet det som skulle bli en hel kveld med telefonsamtaler.

Hun la ut til sine venninner om ekstremt private detaljer, og jeg syns hun gikk LAGT over streken.

Klart er hun stolt over å ha blitt bestemor. Men det skal da ikke være nødvendig for min søster å si at; hei, dette trenger dere ikke fortelle videre. Da vi alltid har hatt et ekstremt nært forhold til vår mor.

 

Planen var at jeg skulle ha med meg mamma på fødsel, men nå begynner jeg jammen å tvile på om det er det jeg vil.

 

Jeg sa ifra til min søster om mammas oppførsel og hun var ikke fornøyd og følte seg veldig blottet..

 

Hva mener dere, overdriver vi ? "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånt; jeg ville også reagert på mammas oppførsel! Jeg hadde ikke akkurat min mor med på fødsel, men synes at hun delte litt for mye likevel, så jeg vet litt hvordan det føles. Dere overdriver ikke. En fødsel er privat. Men kan dere ikke si det til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er opp til din søster å avgjøre hva hun vil at andre skal vite om hennes fødsel.

Så ville jeg fortalt om min fødsel selv, det jeg ville fortelle.

 

Så etter min mening har din mor gått over streken, å jeg ville sagt ifra om det på en forsiktig måte om jeg var deg. Hun har nok ikke ment noe vondt med det, helt sikkert bare veldig ivrig og glad for å ha fått ett barnebarn. Men det er uansett ikke greit å overskride andres private grenser, mener jeg.

 

Gratulerer som tante forresten!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt!

Min svigermor la ut om min tøffe fødsel som endte i akutt ks til eksen til kjæresten min som igjen la ut om det til andre. Det reagerte jeg veldig på, homonell og sliten som jeg var etter fødselen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere som tante:-)!!

 

Nei, dere overdriver ikke. En fødsel er privat og selv om man selv forteller om fødsel til nær familie så er det dermed ikke sagt at de kan fortelle det videre til andre. Det sier seg selv, gjør det ikke?

Det private må man selv få velge om man vil dele og hvem man vil dele det med.

 

Det kan være at hun i all sin iver glemmer seg av og ikke tenker, ettersom hun selv har født flere barn og kanskje har et veldig naturlig forhold til dette.

Du kan snakke med henne og forklare at om hun skal være med på din fødsel så må hun holde "etarholet" igjen etter fødsel.

 

Ønsker deg lykke til med, eller uten mamma, fødsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...