Gå til innhold

Flere som har sluttet å henge seg opp i skrivefeil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Irriterte meg grønn på småtroll 0-1, men er nå på vei til småtroll 2-3 og har sluttet å bry meg om skrivefeil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på feilene. Er det tydelig at noen har dysleksi henger jeg meg ikke oppi det.

Men tydelig slurv irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her...

 

Føler dere dere ikke litt snobbete?

 

Jeg forstår ikke at en person ikke ønsker å skrive korrekt og vil selv gjerne bli korrigert, men vi er jo ikke alle sånn og er det så farlig? Kan man ikke se på innholdet i steden for detaljene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føler meg ikke snobbete. Men måten en person skriver på påvirker min oppfatning av vedkommende. Er det klare dysleksifeil betyr det selvsagt ikke noe, men har ikke så høye tanker om voksne som ikke gidder å lære seg når man skal bruke e og når det er æ, eller hvor det skal /ikke skal være stum h eller d. Det er slurvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til er innleggene faktisk så fulle av skrivefeil og annet slurv(manglende komma, ikke mellomrom etter punktum og komma, sms-språk, dialekt) at det er vanskelig å oppfatte innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg selv begynte å bruke mobilen til å surfe har jeg fått større forståelse for at det kommer noen skrivefeil. Det er ikke like lett nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...