Gå til innhold

De beste rettskrivningsfeilene her inne i 2010 (fyll inn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem bukse

hva bil

OMG.. men de er søte disse dyslektikerne;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er utrolig teit av alle som skal rette ord hele tiden....hvorfor?

Her inne finnes det sikkert litt av hvert, utenlanske, dyslektikere og dårlig med språket rett og slett. Hvorfor skal man håne og trykke ned de? Helt idiotisk hvis du spør meg....

Skrevet

Er ikke ment som håning fra min side. Bare morro:)

Ikke HI

Skrevet

Å/og problematikken syns jeg fortsatt er veldig fasinerende :)

Men nå har jeg aldri hatt noe problem med å vite forskjellen heller.

Skrevet

Jaffal + vaffal er gjengangere her inne.. i allefal, eller i hvertfall blir det vel..

ongen = ungen

jeg og ... det riktige er ... og jeg!

mange flere, men kommer ikke på noen akkurat nå.

Skrevet

haha!

Jeg pleier å si " Hun er ikke den skarpeste skjeen i skapet" men det er bare for å dra den langt da ;-)

Skrevet

Prøver å ikke henge med så mye opp i deg, er desverre ikke perfekt jeg heller. Men det som irriterer meg grønn her inne er folk som skriver hva/hvem i stedet for hvilken/hva slags. Trodde ikke det var mulig en gang.

Hvem bil bør vi ha? Huff...

Vaffal irriterer meg også litt.. Alle vet da at det heter VEFFAL!! ;))

At man skal ha "jeg" til slutt når man omtaler seg selv og noen andre, er jo ikke et must da. Det er jo bare slikt som henger igjen fra gamle dager :)

Skrevet

Honkle er en klar vinner. Og om jeg ikke husker feil var det HJÆRTER på de honklene. Hehe...

Jeg er også veldig imponert over de soomm ikke kan forskjelllen på hun og henne. (Jeg la hun i sengen sin... grøss!)

Skrevet

Dette er i så fall moro, ikke morro;)

Jeg får tics i øyet av å lese værre og værst! Ille, verre, verst - hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

ambefale = anbefale

venninde= venninne

Skrevet

Fasinerende i stedet for fascinerende....

Skrevet

Morro ? Hva betyr da ? Siden du syns det er så "morro" kan jo jeg rette på deg og opplyse deg om at det skrives ; M O R O.

Skrevet

Bruk av feil spørrende pronomen beror på dialekt, og har lite med dysleksi å gjøre.

Skrevet

Bare for å være litt pirkete: slike feil som ambefale tenker jeg faktisk kan komme av at m-en er rett ved siden av n-en på tastaturet. Skjer meg ofte:)

Venninde heter det faktisk mange plasser, og jeg trodde faktisk det kunne brukes skriftelig også. Kan jo ta feil.

Og du over: jeg får også tics i øyet av slike skrivefeil!

Skrevet

Jeg vet det heter venninde på mange dialekter, men det er faktisk ikke lov skriftlig, merk skriftlig uten e.

Skrevet

Tenk det, jeg har faktisk vært overbevist om at det heter skriftelig! Men der tok jeg feil, gitt. Måtte google det og fant ut at det er visst brukt hipp som happ, men det er i følge ordboken skriftlig som er rett:)

Skrevet

Haha, var usikkert selv, så måtte også sjekket det før jeg rettet på deg.

Skrevet

Riktignok ikke her inne, men ei venninne av meg skrev sagg - istede for sag, da vi gikk på skole sammen. Det har vi ledd masse av sammen :-)

Skrevet

hehe, mye bra her altså!

Jeg skriver ofte "jaffall" selv, men det er fordi jeg synes det er gøy, ikke fordi jeg tror det heter det.

Skrevet

Jeg skriver noe feil, slik som morro ;o) Men er så greit når noen sier ifra at det er feil, da har jeg lært noe nytt. Så takk til alle i "skrivepolitiet".

Men skriv det på en fin måte da, ikke en hånende måte :o)

Skrevet

hva er morro?

kan man ikke lære dette EN GANG FOR ALLE DA:

det heter moro!

og mora di.

ikke flere r'er

Skrevet

Ikke at det var noen skrivefeil, men husker en rimelig pinlig høytlesnings situasjon fra skolen. Jeg skulle lese mikroorganismer men det kom ut som orgasmer (jeg har riktignok dysleksi da, men jeg kan lett le av den der).

Skrevet

Jeg blir helt gal i øynene av å lese så alvorlige skrivefeil =P

Jeg synes det er så frustrerende! Jeg er veldig nøye på rettskriving...heheh

Forresten, jeg lo så tårene rant av uttrykket " får tics i øyet".. Den skal brukes!

Har en bekjent som gjentatte ganger skriver : " apsålutt" istedenfor "absolutt" og det irriterer meg så uforskammet mye!

Dessuten en samboer som aldri lærer at det skrives " forsove", "sove", "overtid" og lignende ... han skriver alltid " forsåve", " såve", "åvertid" osv ... Jeg sier sjeldent noe på det :P Bare kommentert et par ganger når hormonene tok overhånd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...