Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #26 Skrevet 10. desember 2010 hvem bukse hva bil OMG.. men de er søte disse dyslektikerne;)
najs Skrevet 10. desember 2010 #27 Skrevet 10. desember 2010 Synes det er utrolig teit av alle som skal rette ord hele tiden....hvorfor? Her inne finnes det sikkert litt av hvert, utenlanske, dyslektikere og dårlig med språket rett og slett. Hvorfor skal man håne og trykke ned de? Helt idiotisk hvis du spør meg....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #28 Skrevet 10. desember 2010 Er ikke ment som håning fra min side. Bare morro:) Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #29 Skrevet 10. desember 2010 Å/og problematikken syns jeg fortsatt er veldig fasinerende Men nå har jeg aldri hatt noe problem med å vite forskjellen heller.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #30 Skrevet 10. desember 2010 Jaffal + vaffal er gjengangere her inne.. i allefal, eller i hvertfall blir det vel.. ongen = ungen jeg og ... det riktige er ... og jeg! mange flere, men kommer ikke på noen akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #31 Skrevet 10. desember 2010 haha! Jeg pleier å si " Hun er ikke den skarpeste skjeen i skapet" men det er bare for å dra den langt da ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #32 Skrevet 10. desember 2010 Prøver å ikke henge med så mye opp i deg, er desverre ikke perfekt jeg heller. Men det som irriterer meg grønn her inne er folk som skriver hva/hvem i stedet for hvilken/hva slags. Trodde ikke det var mulig en gang. Hvem bil bør vi ha? Huff... Vaffal irriterer meg også litt.. Alle vet da at det heter VEFFAL!! ) At man skal ha "jeg" til slutt når man omtaler seg selv og noen andre, er jo ikke et must da. Det er jo bare slikt som henger igjen fra gamle dager
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #33 Skrevet 10. desember 2010 Honkle er en klar vinner. Og om jeg ikke husker feil var det HJÆRTER på de honklene. Hehe... Jeg er også veldig imponert over de soomm ikke kan forskjelllen på hun og henne. (Jeg la hun i sengen sin... grøss!)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #34 Skrevet 10. desember 2010 Dette er i så fall moro, ikke morro;) Jeg får tics i øyet av å lese værre og værst! Ille, verre, verst - hvor vanskelig kan det være?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #35 Skrevet 10. desember 2010 ambefale = anbefale venninde= venninne
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #36 Skrevet 10. desember 2010 Fasinerende i stedet for fascinerende....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #37 Skrevet 10. desember 2010 Desverre i stedet for dessverre...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #38 Skrevet 10. desember 2010 Morro ? Hva betyr da ? Siden du syns det er så "morro" kan jo jeg rette på deg og opplyse deg om at det skrives ; M O R O.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #39 Skrevet 10. desember 2010 Bruk av feil spørrende pronomen beror på dialekt, og har lite med dysleksi å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #40 Skrevet 10. desember 2010 Bare for å være litt pirkete: slike feil som ambefale tenker jeg faktisk kan komme av at m-en er rett ved siden av n-en på tastaturet. Skjer meg ofte:) Venninde heter det faktisk mange plasser, og jeg trodde faktisk det kunne brukes skriftelig også. Kan jo ta feil. Og du over: jeg får også tics i øyet av slike skrivefeil!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #41 Skrevet 10. desember 2010 Jeg vet det heter venninde på mange dialekter, men det er faktisk ikke lov skriftlig, merk skriftlig uten e.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #42 Skrevet 10. desember 2010 Tenk det, jeg har faktisk vært overbevist om at det heter skriftelig! Men der tok jeg feil, gitt. Måtte google det og fant ut at det er visst brukt hipp som happ, men det er i følge ordboken skriftlig som er rett:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #43 Skrevet 10. desember 2010 Haha, var usikkert selv, så måtte også sjekket det før jeg rettet på deg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #44 Skrevet 10. desember 2010 Riktignok ikke her inne, men ei venninne av meg skrev sagg - istede for sag, da vi gikk på skole sammen. Det har vi ledd masse av sammen :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #45 Skrevet 10. desember 2010 hehe, mye bra her altså! Jeg skriver ofte "jaffall" selv, men det er fordi jeg synes det er gøy, ikke fordi jeg tror det heter det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #47 Skrevet 10. desember 2010 Jeg skriver noe feil, slik som morro ;o) Men er så greit når noen sier ifra at det er feil, da har jeg lært noe nytt. Så takk til alle i "skrivepolitiet". Men skriv det på en fin måte da, ikke en hånende måte )
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #48 Skrevet 10. desember 2010 hva er morro? kan man ikke lære dette EN GANG FOR ALLE DA: det heter moro! og mora di. ikke flere r'er
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #49 Skrevet 10. desember 2010 Ikke at det var noen skrivefeil, men husker en rimelig pinlig høytlesnings situasjon fra skolen. Jeg skulle lese mikroorganismer men det kom ut som orgasmer (jeg har riktignok dysleksi da, men jeg kan lett le av den der).
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #50 Skrevet 16. desember 2010 Jeg blir helt gal i øynene av å lese så alvorlige skrivefeil =P Jeg synes det er så frustrerende! Jeg er veldig nøye på rettskriving...heheh Forresten, jeg lo så tårene rant av uttrykket " får tics i øyet".. Den skal brukes! Har en bekjent som gjentatte ganger skriver : " apsålutt" istedenfor "absolutt" og det irriterer meg så uforskammet mye! Dessuten en samboer som aldri lærer at det skrives " forsove", "sove", "overtid" og lignende ... han skriver alltid " forsåve", " såve", "åvertid" osv ... Jeg sier sjeldent noe på det Bare kommentert et par ganger når hormonene tok overhånd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå