Gå til innhold

Hvor gamle er babyene når de døpes da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste JEG kjenner døper barna når de er 3-4mnd. Det har jeg selv gjort.

 

 

Men, har også vært i dåp hvor barna er alt fra 1mnd til 1år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 ble døpt på sin 3mnd dag, mens nr 2 ble ikke døpt før hn var 5.. Dette pga kræsj med venners barn og jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ganske liten dåpskjole med lue i familien, og det kommer an på hvor store barna er når de er født om når den passer. Mine barn var ca 2 mnd. Syns det var passe. Da var jeg i fin form og hadde lyst å vise fram babyen til venner og familie som kom tilreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste vart døypt då han var 3,5 veker gamal. Dette fordi det var veldig viktig for oldemora mi å få med seg dåpen, og ho hadde allerede bestilt og betalt billettar til utlandet, der ho tilbringer deler av året. Guten vår kom og drøyt to veker over termin, så om alt hadde gått etter planen så hadde han vore nesten 6 veker. Menmen, det gjekk fint likevel.

 

Dåpskjolen vart sydd til guten vår, og dermed måtte vi ha forholdsvis tidleg dåp for søster og. Hadde lyst til å ha den då ho var 4-5 veker, men det kræsja med jula (og det at det berre er gudsteneste annankvar veke i vår kyrkje). Så lille vart døypt då ho var 2 mnd gamal.

 

Om vi får fleire barn må vi nok døype rundt 1-1,5 mnd for kjolen var litt kort på ermene til lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...