Gå til innhold

Hva er normalt og hva er mye kynnere??


2store&snart 2små:)

Anbefalte innlegg

 

Hvor går grensa på hva som er mye eller lite kynnere i løpet av en dag?

Jeg er nå i uke 27 og synes jeg har en del kynnere om dagen. Dette er kynnere som jeg merker veldig godt, og som nesten gjør meg litt uvel når de står på.. Jeg var hos jordmor tidligere i uka og hun sa jeg måtte passe på meg selv og roe ned litt hvis jeg fikk mye kynnere, men jeg veit ikke hva som er normalt eller mye kynnere og tenkte ikke på å spørre henne da..

I mitt forrige svangerskap hadde jeg nesten ikke kynnere, og i alle fall ikke like sterke som denne gangen.. De siste dagene har det vært rundt 10.12 stk..

 

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt snakk om at andre gravide har blitt sykemeldt pga mange kynnere, men da har de hatt rundt 100 kynnere i døgnet. I forhold til det er jo ikke 10-12 mange. Jeg har også noen ubehagelige kynnere, men har ikke tellet dem. Det blir vanskelig å stå oppreist når de står på som verst og har begynt å kjenne dem mer og mer i ryggen nå. Jeg er 33+2 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye og farlige kynnere er når du ikke kan få slappet av tilstrekkelig når de kommer, dette kan føre til for tidlig fødsel.

Jeg jobber derfor nå 50 % pga stressende jobb hvor jeg ikke alltid kan slippe det jeg har i hendene og sette meg ned (sykepleier). Hadde enkelte dager så vondt i magen etter jobb pga vedvarende kynnere at jordmor ble veldig bekymret.

Er nå 34 + 3 og annengangs, det var ikke like ille første gangen og jobbet helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kynnere hele natten så jeg ikek fikk sove, som også fortsatte utpå morgenen.. Da dro jeg til sykehuset. De gav seg ikke med noen av rådene jeg hadde lest mot kynnere. ENdre stilling, bevege seg, roe ned, varm dusj.. Mine holdt på i nesten et døgn, Jeg fikk til slutt bricanyl mot kynnerne på sykehuset og ble hold til observasjon et døgn etter.

Mye og kraftige kynnere kan føre til for tidlig fødsel.

 

jeg har nok til vanlig 15-20 kynnere i løpet av dagen. Noen så vonde at jeg må konsenstrere meg om pusten som under en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...