Gå til innhold

Jeg er veldig sjalu for tiden... trenger tips og råd om hvordan jeg kan jobbe med meg selv..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg gravid med 8 uker til termin, og full i hormoner, som sikkert forsterker det hele..men uansett så er dette fælt!

 

Mannen min jobber sammen med 90% damer/jenter... han begynte i jobben rett etter jeg ble gravid. Før dette jobbet han sammen med 95% menn.

Vi har vert sammen i 11år, gift og har barn sammen.

Jeg ser for meg disse jentene han jobber sammen med....og tenker på hva han tenker når han ser på dem/snakker med dem...jeg blir GAL snart.... i dag kom han hjem og sa at det skulle begynde ei ny jente der nå (fra annen avdeling i annen by), jeg har møtt henne 1 gang før og husker jeg var glad for at hun ikkje jobbet sammen med min mann, for å si det slik............ så når han kom hjem i dag og sa dette, så sank hjertet mitt enda litt til.... :(

Hva i helvete skal jeg gjøre med meg selv??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg skjønner litt hvordan du har det, for jeg har tidligere slitt med voldsom sjalusi. Mannen min er førskolelærer, og jeg syntes det var grusomt at han først studerte med og så skulle jobbe med nesten bare damer. Man ser liksom for seg at alle på jobben ser sinnsykt bra ut og at mannen selvfølgelig ville ha valgt en av disse om han skulle ha valgt på nytt... Jeg kunne til og med bli sjalu på damer som kom på TV-en..ganske ekstremt... Min måte å takle sjalusifølelsene har vært snakking, snakking og snakking. Mannen min har nok blitt ganske lei innimellom, når samme sak/følelse har blitt nevnt gjentatte ganger, og jeg har hørt selv underveis hvor dumt det har virka, uten å klare å stoppe det på noen annen måte. Jeg fant ut at sjalusien bunna i lav selvfølelse hos meg, og denne har sakte, men sikkert blitt styrket. Det har krevd at mannen min har måttet gjenta ting og overbevise meg om at jeg er den han vil ha og ikke hun og hun og hun... Jeg høres fæl ut, men sånn kan det oppleves når man overveldes av ekle følelser... Vet ikke om du får noe fornuftig ut av dette, men jeg ville i hvert fall si at jeg forstår at det ikke er lett, og jeg tror åpenhet rundt hva du føler er kjempeviktig. Det kan komme til å bli slitsomt for dere begge til tider, men et så langt og forhåpentligvis sterkt forhold tåler nok det! Lykke til med å få bukt med de vanskelige tankene! God klem fra meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar stakkar deg! Jeg skjønner deg så utrolig godt! Hadde det ganske likt da jeg selv var gravid...hormonene tar jo helt av! og ikke føler man seg særlig attraktiv heller..kjip kombinasjon spør du meg :-/

 

Kan du ikke prate med mannen din om dette? Alt du trenger er vle litt betryggelse fra han? Vær ærlig og si at du ikke klarer å la væer å tenke slik, og at du ikke vet hva du skal gjøre. Mulig han kan betrygge deg slik at du kan slappe av?

 

Vet liksom ikke helt hva som kan hjelpe,...jeg fant ingenting som hjalp...da min mann var en dritt i begge svangerskapa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Høres ikke greit ut. Jeg tror nok mange kan føle seg litt sjalu når de er gravide. Det er nok et beskytter instinkt for barnet i deg som gjør at du er ekstra redd for å miste faren til barnet. Naturlig det.

 

Selv har jeg ikke vært sjalu, men har hatt en uberettiget frykt for at mannen min skal havne i ulykker e.l de gangene jeg har gått gravid.

 

Jeg synes du skal fortelle han at du er usikker. Kanskje litt ekstra oppmerksomhet og omsorg vil få deg til å skjønne at han elsker nettopp deg. De fleste menn er utrolig stolte og tiltrukket av kvinnen som er gravid med hans barn.

 

Mannen min jobber foressten også sikkert med 90 % kvinner og jeg har aldri bekymret meg over det. Kvinner er kollegaer akkurat som menn. Betyr ikke at det ligger noe mer i det. Hva jobber han med foressten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar..

 

Jeg har prata med mannen min om dette før,så han vet hva jeg føler... nå hadde det vert bra i noen uker, men beskjeden han kom med i dag gjorde at alt kom fram igjen :(

 

Han blir lei seg fordi jeg ikke stoler på han.... men jeg gjør jo det... jeg tror ikke han ville vert utro... men han sier at han ikke ser på andre damer "på den måten" men herreguuuud, DET GJØR JO ALLE MANNFOLK!!!

Plager meg liksom at han lyver om dette... men det hadde jo samtidig plaget meg om han hadde innrømt det....

 

ååååååååå skyyyyt meg!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at sjalusi følelsen er ille. Det er jo en følelse alle har hatt en eller annen gang. Men i ditt tilfelle høres det ut som det er uten grunn. Skal du bekymre deg over alle attraktive kvinner din mann treffer vil du bare ødelegge for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 23:22 her...

 

Mannen min ble også lei seg fordi han følte jeg ikke stolte på han, mens jeg ble lei meg fordi han aldri ble sjalu, og da trodde jeg at han ikke var redd for å miste meg...rare greier :)

 

Jeg tror ikke alle menn må se på damer som sexobjekter, og jeg tror fint det går an for menn å omgås pene damer uten å sikle... Tror ikke du nødvendigvis bør tenke at han lyver om dette -kanskje han faktisk mener det! tror det er på tide at vi har litt tiltro til disse mennene. Filmer m.m. fikk meg til å tro blindt på stereotypiene, men menn er også forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 23:22 her...

 

Mannen min ble også lei seg fordi han følte jeg ikke stolte på han, mens jeg ble lei meg fordi han aldri ble sjalu, og da trodde jeg at han ikke var redd for å miste meg...rare greier :)

 

Jeg tror ikke alle menn må se på damer som sexobjekter, og jeg tror fint det går an for menn å omgås pene damer uten å sikle... Tror ikke du nødvendigvis bør tenke at han lyver om dette -kanskje han faktisk mener det! tror det er på tide at vi har litt tiltro til disse mennene. Filmer m.m. fikk meg til å tro blindt på stereotypiene, men menn er også forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 23:22 her...

 

Mannen min ble også lei seg fordi han følte jeg ikke stolte på han, mens jeg ble lei meg fordi han aldri ble sjalu, og da trodde jeg at han ikke var redd for å miste meg...rare greier :)

 

Jeg tror ikke alle menn må se på damer som sexobjekter, og jeg tror fint det går an for menn å omgås pene damer uten å sikle... Tror ikke du nødvendigvis bør tenke at han lyver om dette -kanskje han faktisk mener det! tror det er på tide at vi har litt tiltro til disse mennene. Filmer m.m. fikk meg til å tro blindt på stereotypiene, men menn er også forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet akkurat hvordan du føler deg, for hadde det helt likedan som deg når jeg gikk gravid..

 

samboeren min jobbet på en frisør-salong, halloo.. der var det mange lekre damer, og han var litt ung. Men han sa om og om igjen at han IKKE tittet på noen andre jenter, greit vet jo at han gjør det. men bra at han sa det..

det Jeg gjorde var å klippe meg på den salongen, og da sa alle de pene jentene at han hadde skryti så masse av meg og at var verdens lykkeligste som skulle har barn med emg å bli pappa.. herregud da følte jeg meg dum;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil skyte deg ;)

 

ALLE MANNFOLK GJØR IKKE DET NEI.

 

Synes det er rart at noen sier slikt når det ikke er tilfellet, hmmmm.

 

Jeg har også vært sjalu (men bare på tv), men det ga seg etter at snuppa kom til verden. Merkelig det der ;)

 

Tror nok det går over med deg også, bare hold ut. Er også veldig bra å snakke om det. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...