Gå til innhold

Dere som har barn som er 2 år (vinterdress og størrelse)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I år tenkte jeg å være lur og kjøpe vinterdress til neste år når salget kommer.

 

Men hvordan vet man hvilken størelse poden bruker til neste vinter da? Han blir to i oktober neste år.

 

Så dere som har barn som er to år nå, kan dere si hvilken størrelse barnet har i vinterdress nå? Skriv gjerne hvilket merke også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min ble 2 år i slutten av sept. han har en reima tec dress i strl 86. den er ganske stor til han, eller ihvertfall romslig, men han er nok litt liten for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden her på 2 bruker enda sin reima-tec i str 80. Den holder neppe helt til påske, men holder til januarsalget ihvertfall ;)

 

Hadde ikke kjøpt mer enn 86 i reima ihertfall. Samme med Ticket2Heaven, de er kjempestore i str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ungen min nettopp blitt 3 da.. Men da han var 2 fikk han en reima tec i str 92 tror jeg.. (Nå bruker han 98 og fikk da dress i str 104)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

92 - boys and girls

86 -reflex

92-en av dem som de selger på obs

 

Men du bør se an litt i forhold til hva han bruker nå da. Barn er jo forskjellige i størrelsen. 2 åringen min bruker klær som 3åringen min fra i fjor bruker. Altså hun er mye større enn storesøster var. Nå 4-åringen min brukte str 80 til hun var nesten 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mi eldste ble 2 år i november sist år, kjøpte jeg størrelse 92 i Reima tec, den passa hele vinteren. Nå når hun akkurat har passert 3 år bruker hun str 98 i vintertøy. Hun er helt på gjennomsnittet i høyde, tror jeg, og tynn. Ville ikke kjøpt 86 til en gutt som nå har fylt 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi fylte 2 i november og hun har en reimadress vi har arvet som nå er blitt for liten. Det er str. 92, så nå har vi kjøpt en Mini A Ture vinterdress i str 98 som passer perfekt.

Vi kommer også til å kjøpe dress til neste vinter på januarsalget, og kommer til å kjøpe 104. Hun bruker jo str. 98 til den ikke passer lenger.

Hun er litt stor for alderen, men ikke veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

92 (str 2 år), tror merket heter arctic (billigmerke). Datteren min ble 2 i sommer og vokser fort. Derfor kjøpte jeg med vilje en billig dress, sånn at det ikke svir for hardt i lommeboka når hun må ha ny dress nå.

 

Da hun var baby, kjøpte jeg en dress på romjulssalget. De i butikken sa at en ettåring ikke trengte større dress enn 80 og at ungene svømte i vinterdressene.....joda, hun kunne ikke sette seg ned i dressen, den var alt for kort.

 

Litt riski å kjøpe dress for tidlig, de vokser jo i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre vanskelig å vite!

 

Jeg har i mine 8 år som mor aldri turdt å kjøpe året før, og har heller ikke angret på det.. Barn vokser i rykk og napp!

 

Her bruker lilleknott på 2,5 år str 98 i Name It dressen, men den passer akuratt så vi må kjøpe ny før vinteren er over.

Det er jo kjedelig, men han har vokst siden jeg kjøpte dressen i beg. av november.

Så da blir det 104 (og det skal jo tilsvare 4 år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi. 86 bruker han jo nå:) Men den er nok litt stor, og han er litt, men ikke så veldig stor for alderen.

 

Jeg tenkte om han skulle ha 92 eller 98 jeg haha. 98 kan jeg vel utelukke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende han trenger 98 til neste år - bare dumt å kjøpe så tidlig som nå hvis poenget er å spare penger ;-) Ekstra vanskelig er det jo siden de ulike merkene er så ulike også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her vokste 4 størrelser på 1 år! Jeg kjøpte dresser året før, men hun fikk aldri brukt 92 - 98 -104 i vinterdress, siden hun bare var de størrelsene om sommeren. Hun var litt eldre da, men jeg vil likevel anbefale å vente med å kjøpe dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.08-det er jo helt utrolig! Skjønner at det kanskje ikke er penger å spare på å kjøpe dressen på salg, ja:)

 

Takk for svar alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt reima tec vinterdress på salg to ganger, altså kjøpt tidlig vår til neste vinter. Jenta mi er slank og helt normal i lengden. Hun fyller år i januar. 98 var litt stor tidlig på vinteren hun fylte 3 år, men passet perfekt utover vinteren. Størrelse 104 passet perfekt vinteren hun ble 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette var vanskeig selv da guttungen bare var et år, og så skulle jeg tippe hvor mye han vokste på et år. Mye enklere fra 2 til 3 år. Da kjøpte jeg 98 (som han bruker denne vinteren, kjøpt på salg i fjor). Sønnen min blir 3 nå. Kjøpte ikke dress på salg første året, og det var lurt, for ellers hadde den dressen blitt for liten... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår fylt 2 i november i fjor. I mars kjøpte eg Reflex vinterdress str. 98 til ho, og den kunne ho fint bruke då. Ho kunne ha brukt den heile vinteren trur eg, utan å måtte brette opp på ermene.

 

No er ho altså akkurat fylt 3 og kan nok bruke dressen resten av vinteren. Men ikkje noko særleg lenger. Er ca 95 cm no, tenker dressen ville passa ho frå ca 90 til 98 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 2,5 år bruker str 86 i lego dressen sin. Kjøpte den før hennes første vinter, men da var den alt for stor. Den er perfekt nå, men vet ikke om den holder vinteren gjennom. Satser på ny dress på januarsalg.

 

Ville nok kjøpt 92 i vinterdress til en gutt på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bomma på denne i fjor. Han ble 2 i januar og hadde en dress i 98 som var mer enn stor nok for hele sesongen, så jeg kjøte dress i 104 til denne vinteren. Den kunne han ikke bruke, så jeg har gått til innkjøp av en brukt dress i 110.. Denne er faktisk også litt knapp i ryggen =(

 

Neste år kjøper jeg når sesongen står for døra. Og I butikk slik at jeg kan bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 2 år og er helt gjennomsnittelig høy og tynn. Han bruker str. 2 år i isbjørn of sweeden. Hadde en vinterdress fra reimatec i str. 80 i fjor, jeg trodde den var i str. 86, men den var selvsagt altfor liten nå. Såg ikke for liten ut med det første, men det skal jo være plass til minst en knytteneve for at det skal være behagelig å bøye seg.

 

Kjøpte derfor nettopp en ny i str. 98 på barnihagen.no. Der har de flere reimatecdresser nedsatt 30%. Det er nesten som han svømmer i den, men den hindrer han ikke i leken, og skoene holder de lange føttene på plass. Tenkte at om den var for stor så passer den i alle fall neste år så fikk jeg heller kjøpe en til i str. 92, men det var ingen problem med en romslig. Nå tror jeg at vi kan bruke den både i år og i alle fall første del av neste vinter, sansynligvis hele vinteren også. Det er babymodellen, vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker forresten str. 86 og 92 i andre klær, men str. 98 fungerer i reimatecdressen alikevel. Ble 2 i oktober som din gutt. Ikke finn på å kjøpe mindre enn 92 i alle fall, selv om mange mener 80 passer til deresnormale toåring så tror jeg ikke den gjør det. Den ser passelig ut når barnet står oppreist fordi reimatec er lange in armer og bein, men å bøye seg vil nok stramme over skuldre og skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er straks 2år og har vokst ut av 92 i vinterdress. 92 blir alt for kort i beina og ryggen. Gjelder dressene fra Reima, Reflex og Cubus. Og de er alle dresser som folk sier er så store i str.

Hun har 98 i Stormberg og 98 i Helly Hansen. Det eneste av vintertøy hun passer i 92 er selebukse fra Reima og Reflex fordi de kan man justere selene på. Men også de begunner bli knappe i beina. Hun må ha 98 i jakker for at de skal bli lange nok i ryggen.

Så å kjøpe 92 i dress til en som blir 2år i oktober neste år er et sjansespill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved 2 år passet 86 fint

 

nå ved drøyt 2,5 år har vi kjøpt 110! Den er selvsagt litt lang, men har knyting i livet, så det ser ikke for stort ut...

 

Det er mao veldig vanskelig å si....

 

Tror jeg hadde kjøpt str 92 eller 98, men passet på at det var stramming i livet. (dette gjelder for reima eller polarn og pyret - som er de jeg har erfaring med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...