Gå til innhold

Snakker om sirkus !


Tøysetipp

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gledet meg til å få valp og vise den frem til naboene. "Pluto" viste seg fra sin mindre sjarmerende side, og fant ut at hun skulle sette seg fast under en sofa hundre ganger. Bjeffe som hun så en innbruddstyv og væte gulvet noen ganger. Favorittsporten er å prøve å bite meg, hun vil sikkert leke, men hva kan jeg om hundepedagogikk:-/ .. Mine lederegenskaper er ikke akkurat en Mr. Trumpf, så dermed er jeg sikkert en forvokst, lubben dverg hun tror er et Lekeland. Gulp, vi har fått en liten hund.... Tralla...la...la.. Buhuuu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira er rød på nesen ♥

Haha, kjenner meg godt igjen ja:)

Og det verste av alt er at jeg savner den koselige valpetiden, så skulle gjerne hatt en til. Men ettersom vi hadde to hunder før, har mannen min nå satt ned foten. Så nå får jeg bare "lov" å ha en!

 

Har et par små tips som kanskje kan være til nytte:

- Ha en avis på gulvet ved inngangsdøren, og sett hunden på den hver gang hun tisser. Hvis du bor i hus (ikke i 3.etg leilighet vi gjorde da vi hadde valp sist), så kan du evnt bære henne ut hver gang hun tisser. Etterhvert forbinder hun døren med tissing, og da er det lettere å lære henne å gå ut. Kan også være greit å ta bort vannskålen før natten, spesielt nå når hunden ikke blir så varm at den må drikke hele tiden. Anbefales ikke på sommeren!

- Vær konsekvent på hva du vil at hunden skal få lov til fra første stund. Tenkt litt på samme måten som barn. Hvis et barn har fått lov til å se på barnetv hver kveld, så kan man plutselig ikke kutte det ut når barnet blir 4 år. Samme gjelder for hunder. Får hun lov å ligge i sofaen når hun er søt og liten, så blir det vanskelig å venne henne til noe annet når hun blir større. Som vår trener sa en gang: Uvanner lærer de på en dag, men det tar flere uker å få dem bort igjen:)

- Gå på valpekurs. Ja, det blir utrolig kjedelig i lengden, men man får mye igjen for det senere.

 

Gratulerer så mye som hundeeier, og velkommen i denne fantastiske klubben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...