Gå til innhold

Det er så tørr luft her! What to do?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Luftfukter???

Våkner hver morgen/natt med helt tørr munn og neseblod på puta...Det er helt ekstremt!

 

Er det noen tips? Får en baby inn her om ca 6 uker, og vil ikke at hun skal ligge i den tørre luften.

 

Noen som har luftfukter-tips? En bra og billig? Eller andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkleste måte er å koke litt vann så det damper ut i rommet, (jeg gjør det av og til på vedovnen i stua) men er dette et vedvarende problem kan du jo ikke gjøre det hele tiden. Tenker luftfukter er en bedre ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problem. Så deilig det er med varmepumpe, men så forferdelig tørt det er inne. Vi har under 25% luftfuktighet, parkett har faktisk fått sprekker av det!

 

Vi setter ut 2-3 skåler med vann, men det hjelper ikke føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi fikk varmepumpe fikk vi ekstremt tørr luft. Løsningen har vært å henge klær til tørk i de utsatte rommene. Dette har vært veldig effektivt, men da tørker vi klær der nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du varmepumpe eller vedovn? Begge deler lager tørr luft. Jeg har en kjele med vann stående på ovnen, og hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg satt en bolle med vann rett ved varmepumpen. Men det hjelper ikke mye. Tørker også klær ved varmepumpen stort sett hver dag.

 

Men håret mitt er alltid elektrisk når det er sånne temperaturer som nå.. Helt ekstremt. Og jeg også merker det med tørrhet i hals og nese. Våkner om morgenen så tørr i halsen at jeg knapt klarer å svelge. Har da blitt tett i nesen av tørrheten, og puster med munnen... som igjen gir tørr hals.....

 

Jeg er ikke engang gravid.... Du må huske at du har lettere for å blø neseblod og slikt nå når du er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har prøvd ut kjele med vann på vedovnen, tørke klær, lufte og slå av varmeovnen på natta, men ingenting funker. Det er helt jæ!#%¤ på soverommet, og jeg må få gjort noe med det. Alle er helt ødelagte i hals/nese/ører, og ja til og med øynene svir! Kan jo ikke ha en liten baby i det her vel? Føler meg konstant forkjølet.

 

Tror nok det må bli en luftfukter. Hvordan får man målt luftfuktigheten i rommet? Dette er et gammelt hus, så vinduene på soverommet lekker endel, så vi får den tørre luften rett fra utenfra og inn på oss når vi sover. Tror det er endel av grunnen. Men vi kan ikke bytte vinduer før til sommeren, så da må jeg kanskje kjøpe luftfukter.....Noen tips? Nå kommer det en fyr å skal montere varmepumpe her i morgen....går det ann å få en kobinert? En varmepumpe med luftfukter? Eller er det kanskje to helt forskjellige ting?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...