Gå til innhold

Haster! Baby 7 mnd svelget


Trolleliten

Anbefalte innlegg

Dattern min på 7 mnd svelget i dag et eller annet hun fikk tak i.. (mannen min hørte hun svelget) også fikk hun ikke puste...

Mannen min dunket henne i ryggen og hun kastet opp masse slim, og fikk igjen puste. Det er nå 3 timer siden og hun har grini hele tiden.

 

Var på legevakten, men fikk bare et stort glis og beskjed om at det kom ut igjen, precis som Emil i Lønneberget..

Var ikke så veldig happy for den kommentaren, selvom den kanskje var ment godt.

Legen gav også uttrykk for at det var disse mødrene som var problemet til barna, da de ikke ville tro på legene.

Røngten tar de ikke av barn for det er skadelig.

 

Har noen opplevd noe liknende?

Hun er til vanlig ei blid jente, som sjelden gråter. ...

Føler meg ikke trygg, og trenger noen råd....

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om du som mor føler det er fare,og du ikke kommer noen vei,ville jeg troppet opp på sykehusets akuttavd og bedt de undersøkt babyen,el ringt 113.

 

det er dessuten mange barn som har mistet livet el fått varige skader for de vi mødre ikke har blitt tatt på alvor,du kjenner ditt barn best.

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra tilbake på legevakten, og fortell det du skriver her. At babyen er utilpass, og at hun sjelden gråter til vanlig. Hvis dere er heldige er det en annen lege som ser på henne nå, eventuellt kan dere dra et annet sted med henne. Hvis du føler at du er urolig, er det bedre å få en ny vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har grått i 3 timer og vanligvis aldri gråter så er det noe som plager henne! Det bør legevaktslegen ta på alvor, så ring heller en gang til og legg saken frem med vekt på dette og at du var der for 3 timer siden uten at du følte at du ble tatt på alvor. Kanskje du kan få en annenhåndsvurdering fra lege nr.2? Drit i om de ser på deg som hysterisk mor, det er bedre å få utelukket at det er noe for 2. gang enn at du ikke får sove og har dårlig samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden hun er utilpass, ring til akuttabvdelinga på sykehuset, ikke ring 113, men rett til sykehuset, nr får du sikkert hos 1881. jeg har krosisk sykt barn, og har ringt ofte til akuttavdelinga, så det går ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også kontaktet legevakta/sykehuset igjen ...

 

 

Men en annen tanke som slo meg var om hun faktisk svelget noe? Kan hun ha svelget fordi hun merket at halsen var full av slim - og det var slimet som gjorde at hun ikke fikk puste? At hun rett og slett er forkjøla og kanskje har vondt i halsen?

 

Eventuelt at hun faktisk svelget noe (men da er det rart at dere ikke så det komme opp ...) som skrapte opp halsen hennes?

 

 

Tenker at alt slimet må indikere at hun har en forkjølelse ...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

krosisk betyr kronisk..har uvant tastatur!

mente å si, ikke ring 113, det kommer du nok ingen vei med!

du kan jo også ringe legevakta en gang til, og si at du føler deg veldig utrygg på situasjonen, og insister på en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er utilpass etter å ha svelget noe, for så å kastet opp, kan det være hun har fått pasttingen på lungene. Lytta ikke legevaktslegen på henne engang? Det er jo det minste man kan forlange syns jeg. Ikke alltid det man får i munnen og svelger som havner der det skal.

 

I beste fall er hun bare utilpass pga opplevelsen, evt litt sår i halsen. Uansett, legen bør lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd... like etter at jeg hadde skrevet dette bæsjet henne...og så var alt greit...Hun har jo lett avføring ellers, så vet ikke helt hva som skjedde...men, nå er hun i allefall den blide jenta hun pleier å være.

 

Jeg var (selvfølgelig) ikke hjemme da det skjedde..hehe, men mannen min sa han hadde sett hun svelge noe..hva er derimot usikkert. Har en 3-åring og, men hun pleier å være veldig flink til å rydde unna småting...

Uansett, nå sover lillemor, og jeg får også sove godt.

 

Legen gjorde ingenting, vi bare kom inn på et undersøkelsesrom, og der fortalte han rolig at det som gikk inn kom ut igjen. Og at de hadde litt problemer med hysteriske mødre...

Svelget man batterier var det farlig, men ellers var det ikke farlig så lenge man fikk puste.

Så fikk jeg beskjed om ikke å dra noe annet sted, for det var ingen steder de ville ta røngten av en baby fordi hun hadde svelget noe.

 

Ja, ja.. ikke fornøyd med legevisitten, men glad fordi hun ble seg selv, og fordi det er flere "hysteriske" mødre man kan få litt støtte hos...

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da blitt tatt på alvor for det! Makan til dust!

En føler jo seg dum der en står og...kunne vel ha spart seg for den komentaren..

 

Kjempe fint at snuppa er bedre nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra.

Tror jeg hadde flydd i taket hadde noen vært så frekk!

Bedre med ti hysteriske mødre enn et barn skadd sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...