Gå til innhold

Er det flere som meg? (sliter med å uttrykke meg)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg virkelig sliter med å si det jeg mener. Jeg tenker en ting, og når jeg skal si det, kommer det ut som noe helt annet. Jeg tror jeg trenger en som kan lære meg å prate ordentlig. Når jeg skal fortelle noe, en lang historie, blir det bare kaos....Folk skjønner rett og slett ikke hva jeg prøver å formidle, selv om jeg tenker på poenget i hva jeg skal si 10 ganger før jeg prøver meg. Dette har utviklet seg til at jeg heller holder munn ved forsamlinger. Jeg kan ikke fatte hva dette er? Og hvorfor det har blitt slik? Hva kan det være? Jeg er jo forsåvidt flink til å formidle ting på skriftlig måte, men når det kommer til muntlig, kan jeg til og med begynne å stamme! Hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte som deg bortsett fra stammingen!

 

Kanskje noen har noen tips til å løse problemet?

 

Jeg studerer nå på en ledelses studie, og der er vi ofte oppe å fremfører forran alle i klassen. Det har hjulpet litt på angsten å stå fremme ihvertfall, men jeg må fortsatt ni holde på arket og nesten lese ordrett derfra. I dag klarte jeg å slippe meg litt fra arket og fikk sagt det kort og greit ;O)

 

Jeg aner ikke hvorfor jeg har problemer med å utrykke meg, det er et problem når vi er med f.eks svigermor, og samboers familie, jeg blir sittende omtrent stum. Klarer ikke delta i samtalen annet enn å komme med par "stikk ord" innemellom.

 

Hvordan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat som deg! Fryktelig irriterende.. Og ikke minst flaut.

Når man skal fortelle noe å så blir det vare tull og man må begynne på nytt.. Skulle ønske jeg ikke var sånn. =(

jeg lurer også på hvorfor jeg er sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider