Gå til innhold

Hjelp! Må formulere en unnskyld melding til mammaen til en jente i barnehagen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter var i dag med på å klippe av denne jenten hele hestehalen:-(

Hva skriver man?? Aldri opplevd at hun har gjort noe sånt før, huff.

Denne jenten var helt med på dette selv da, men likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heheh, huff den er kje...

 

MEN jeg ville ringt faktisk. Selv om jeg hater å ringe :(

Tror det virker mere ekte og troverdig med en unskyldning på telefonen enn sms. Aner ikke hva du burde si, men husk at de er bare barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer mest på ar: Hvor var de voksne på avdelingen da dette skjedde? Jobber selv i barnehage, og har jo opplevd at det, ved uhell, har blitt klippet et lite hull i en genser, men at de har hatt det så fritt at de har klippet håret til ei jente synes jeg er drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ville hørt om det var omvendt?

Jeg mener nå at det er slikt barn gjør.

 

Stiller mer spr tegn på at barna hadde en så skarp saks i barnehagen jeg da uten tilsyn????

 

Jeg hadde vell bare skrevet: Beklager at nn klipte av det nydelige håret til nn, har snakket med henne om det, og håper det ikke skjer igjen. God JUL hilsen nn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å ta det på telefon? Så det ikke blir noen misforståelser. Da vil du også finne ut hvor sur den andre mora er og om du/jenta di evt trenger å gi en ekstra unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du- det er slikt som barn kan finne på rett og slett!

 

Ikke moro hverken for deg eller moren til jenta selvfølgelig, men det er faktisk slik som kan hende..

 

Her har vi to jenter som begge har klipt sitt eget/ hverandres hår noen ganger... IKKE greit selvfølgelig, men man må jo le litt og da;)

 

Når det er sagt så setter nok moren pris på en slags beklagelse fra deg (selv om det ikke er du som har gjort det) Da viser du hvertfall at du bryr deg og at du selvfølgelig ikke syns at dette var noe greit:)

Men jeg ville ringt om jeg var deg!

Da blir det lettere å unngå missforståelser som det fort kan bli når det kommer skriftlig (se bare her inne:)

 

Så løft opp røret og ring- det er mitt beste tips:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Vittig! :) Du får vel skrive at du fikk beskjed om hva som skjedde med håret i barnehagen, og at du er oppriktig lei for det (uten at du nå faktisk kunne gjøre noe fra eller til...). Jeg har selv hatt skamklipte barn, og kan fint se det morsomme i situasjonen (kunne se det etter at frisøren hadde laget ny sveis ihvertfall ;)). Hår vokser ut igjen - det er ingen stor sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville sneket inn i samtalen at med et så søtt ansikt er jenta jo nyyyydelig med kort hår også...

 

 

Og jeg lurer på hvordan i alle dager det er mulig at dette kan skje, om det skjedde i barnehagen. Passer de ikke på barna? Det er jo utrolig mange skumle ting som kunne skjedd med den saksa. Godt det ikke gikk noen øyne i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel f eks ha lurt med seg en saks inn i dokkekroken? Og en hestehale er klippet av på få sekunder, så synes det er drøyt å skylde på de voksne.

 

Enig i at det er bedre å ringe enn å sende sms. Men egentlig har du ikke noe å unnsylde. Dette er slikt barn kan finne på, og hår vokser ut igjen. Hadde vært litt annerledes dersom det skjedde mot denne jentas vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg og har lurt på hvor i all verden de voksne var når dette skjedde, og hvordan de fikk tak i en slik saks. Var min mann som hentet i barnehagen, personalet hadde sagt at moren hadde vært ganske irritert.. Hun var heldigvis ikke alene om å gjøre dette, de var tre stykker som samarbeidet.

Jeg kan virkelig ikke fordra å ringe, men bør vel gjerne gjøre det da..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en telefon jeg, og beklaget. Det blir mer ekte. Lell om dette er noe som er lett gjort og et uhell , så trur jeg moren ville satt pris på en beklagelse. jeg personlig ahdde nok også tilbudt meg å betale for frisørtime som en kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ringt å sagt akk det du sier her ; du beklager og så sier du at du faktisk ikke vet hva du skal si fordi du er utrolig sjokkert og at dette er en situasjon du aldri har vært borti før!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å si unnskyld. Dattra hennes var jo med på det?

 

Foreldre kan da ikke holde styr på hva ungene gjør i barnehagen???

 

Da får heller barnehagen unnskylde seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg så hadde jeg nok syntes det var fint å få en melding eller telefon, vise at dem hadde brydd seg om situasjonen. Men å dekke frisørtime synes jeg kanskje er litt drøyt? Eller?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også sendt melding, har telefonangst. Skriv bare noe enkelt som: hørte at dattera mi hadde vært med på å klippe av hestehalen til ... beklager virkelig på vegne av dattera mi. Vet ikke helt hvordan vi kan være med å bøte på skaden. hilsen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si meg enig! Dette er da ingenting å beklage eller ta på vei for! Barn er barn, og jeg må si at det å ringe å beklage er overreaksjon!

 

Hadde noen klippet av hestehalen til min jente hadde jeg ikke tenkt noe mer over det. Shit happens!

 

Negative ting som skjer mellom barn i barnehagen skal forbli i barnehagen, ikke tas på privaten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du trenger å unnskylde egentlig... Heller si at du synes det er leit at det skjedde. Små barn forstår ikke konsekvensen av slike ting, og så det er egentlig ingenting å gjøre med det heller. Håret vokser ut igjen.

Det er heller bhg som bør unnskylde for at de har latt dette skje. Selv om det går fort å klippe av en hestehale, er frisør selv, så må de ha holdt på med dette prosjektet en stund før håret falt. De løper ikke til en skuff, springer videre og klipper håret av i fart heller. Nei, dette synes jeg blir en bagatell! Det er maaaange barn som gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre, det er hår det er snakk om, ikke et øre! Du har ingen ting å unnskylde, det var jo ikke din feil at det skjedde? Hvis du vil si noe, så si at du synes det var leit å høre, og at du har snakket med datteren din om det. Hvis du virkelig vil være snill, kan du tilby deg å betale en frisørtime, men siden jenta var med på det er det like mye hennes skyld som de andre barnas. Hvis moren er sur for dette, er hun i mine øyne barnslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. unger er unger. Du skal se de "pene" barnebildene av meg, etter at min like gamle venninne(4 år) hadde lekt frisør på luggen min ;) Hadde altså ikke mer lugg igjen, for å si det sånn......

 

Det er kjipt at de gjør dette, men du trenger altså ikke å krype for denne mammaen :) Bare si unnskyld på din datters vegne, og ferdig med det. Trenger da ikke forklare mer. Du var jo ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D at noen lurer på hvordan dette kunne skjedd i bhg.. hvor er de voksne osv.. Herlighet.. spar meg. Det er da ikke en voksen per barn heller. Sånne ting kan skje fort.. pluss at SELVfølgelig har barn på en 3-6 års avdeling tilgang på saks|! Skulle bare mangle... hørt om barns medvirkning?

Uhell kan skje..

Huff alltid skal det stilles spørsmål til hvilken barnehage det er når slike innlegg blir diskutert.

Barnehagene syr ikke puter under armene på barna.. De gjør stikk motsatt! Noe som garantert vil gagne barna deres til det beste!

 

De fleste jenter gjennomgår å få klippet av håret en gang i løpet av livet.Enten av seg selv eller av andre... som regel skjer det bare en gang.. og så lærer de av det. (forhåpentligvis).

 

Håper for all del ikke mora til denne jenta blir sur på deg HI. Da har hun ikke helt skjønt det der med barn enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp unnskyldningene. Si bare at det var leit, hvis du føler at du må si noe. Ungene lekte, jenta var med på det, så hva er det å unnskylde? Datteren min kom en gang ut fra rommet sitt med skamklipt hode da hun hadde en venninne på besøk. Prøvde aldri å finne ut hvem av dem som klippet, det spilte ingen rolle. Så var hun litt skev på håret i noen måneder, og så var det som før. Ikke noe dramatisk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet moren hvilke barn som hadde gjort det? De ansatte skal ikke navngi barn. klart om jenta er større kan hun formidle selv da.

Samtidig var nok jenta også med på det. Er stort sett slik det foregår. At noen mister litt eller mye hår kan fort skje i lek ja. Barn er flinke til å snike seg unna.

 

Har selv langhårede jenter i bhg og hadde nok vært lei meg om en kom hjem uten store deler av håret men jeg hadde ikke forventet en unnskyldning fra foreldrene til barnet/barna som holdt saksa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...