Gå til innhold

Bør jeg anta at fødsel nr 3 går kjappere enn de to forrige...? (Hva er deres erfaringer, dere med 3 el .flere barn?)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fødsel nr 1: Startet med rier og tok ca 20 timer. (Hadde da rier med max 2-3 minutter mellomrom hele denne tiden, og samtlige rier ble målt som "gode", og varte i ca 1 min eller mer. Nesten 2 timer med pressrier.). Det var altså fremgang hele tiden, men gikk likevel veeeeldig sent....

 

Fødsel nr 2: Startet også med rier, men tok bare ca 3 1/2 timer.( Riene varte omtrent 1 minutt denne gangen også, men kom hyppigere og MYYYE kraftigere enn første gang. Ca 20 min med pressrier.)

 

Fødsel nr 3: Enda kjappere en nr 2? Bør nevnes at det kun er 16 mnd mellom barn nr 2 og barn nr 3 - dersom dét kan ha betydning for hvor raskt jeg trolig vil føde?

 

Jeg har ca en time reisevei til sykehuset, og er smånervøs for at jeg ikke vil rekke dét, dersom fødsel nr 3 går enda kjappere enn nr 2. VET at det ikke finnes noe fasitsvar her - men hva kan jeg mest sannsynlig innstille meg på tidsmessig? Er IKKE gira på å føde i baksetet på bilen....da frister i det minste en ambulanse mer...hm..

 

På forhånd takk for svar jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann starta med vannavgang (10 dager før termin), så kom riene ganske kjapt etterpå. 20 timer etter var gutten ute med hjelp av vakun, han var stjernekikker.

 

Nr. 2 starta med vannavgang (uke 36 + 5), 4 timer etter vannavgang starta riene. Gutten ble født 8 timer etter første ri, han var også stjernekikker.

 

Nr. 3 var skikkelig luring, var inne 3 ganger på bomtur, siste gangen stoppa det opp på 5 cm. Dette var natt til fredag, kjente ingenting i løpet av helga. Men natt til tirsdagen (6 dager etter termin) starta riene etter en do tur om natta. 30 min etter var pappaen og naboen blitt jordmor og jordfar hjemme på badet. så det kan hende det går mye fortere ja!

 

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...