Gå til innhold

Noen med astmabarn som kaster opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye erfaring her, men har ei jente på snart to med astma. Hun er forskjøla og har pipende hoste og kaster opp av hostinga. Hvordan medisinerer dere da?

 

Vet vi burde kunne dette, men ble litt usikker. Hvordan gjør dere det? Tips godtas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en selv på to med astma, og han har også kastet opp noen ganger. Men det har da vært på grunn av hosten, og ikke astmaen ( med unntak av en gang). Jeg ville prøvd hostesaft jeg =)

 

Kan jo være at hun hoster fordi hun er forkjølet og ikke fordi hun er tett. Masse vann er også kjempe viktig, for å løse opp slim ( men det vet du sikkert) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter er 7 år. hatt astma siden hun var 2.

 

hun hoster ofte veldig stygt nå påhøsten/ vinteren.spesielt når det er kaldt. skikkelig tørr hoste (med piping i brystet), ofte med brekninger..

 

hun pleier å få te, hostesaft og repsils..og masse vann... funker her.. men din er jo litt mindre..

 

vi gir medisin som vanlig bare... morgen og kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Syns halsen hennes er potte tett ofte. Legen sier også at hun har store mandler....

 

Så da skal jeg prøve det dere sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår hadde infeksjonsutløyst astma då ho var mindre. Begynte på faste medisiner då ho var 11 mnd, og slutta ved drøyt 2 år. Ho har "alltid" kasta opp/gulpa slim/skum når ho hostar kraftig eller skriker mykje. Medisiner (eller ikkje) har ikkje gjort nokon forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho kastar for øvrig framleis opp ved hosting/skriking, nesten eit år etter ho vart "friskmeldt" frå astmaen, så det har nok meir med hoste enn astma å gjere her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...