Gå til innhold

Glukosebelastning - måtte dere betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte ta glukosebelastningstest pga. høy BMI. Nå har jeg fått regning. Jeg lurer på om jeg skal ringe å klage, for behandling og undersøkelser under graviditet skal jo være gratis. Måtte dere betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. dette har vært gratis de to sv.sk jeg har tatt denne testen.

Skrevet

Hmm..tok du det pga. overvekt? Synes det var rart jeg skulle betale, lurer på om det er for det blir tatt på grunn av overvekt og at man er "skyld" i det selv:-/

Skrevet

Jeg var idag og tok en slik test pga stort hopp i symfysemålet og jeg betalte ingenting jeg..

Skrevet

Jeg måtte kjøpe den der sukkerblandingen (eller hva det nå er) selv på apoteket, så betalte for den.. Men ikke noe utover det.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at jeg må ta glukosebelastning neste kontroll. Lurer på hvor mye er det jeg må drikke?

Skrevet

Tatt den to ganger i mitt liv, var gravid begge gangene og har aldri betalt noe. Tok den på sykehuset begge gangene.

Skrevet

Måtte betale ca 80kr. Tok pga urin og høyt blodtrykk.

Skrevet

Jeg måtte drikke ett stort glass, omkring 4 dl vil jeg tro. Vann utblandet med 5 ss melis. Ikke herlig, men det gikk fint. Var verst etterpå egentlig.

Skrevet

ok, takk for svar :) har litt problem med å drikke sånn veldig søte ting, håper jeg får det ned :)

Skrevet

Undersøkelser og kontroller er gratis i svangerskapet, men legekontorene har anledning til å ta betaling for nødvendig utstyr allikevel. Det er ikke alle som gjør dette, derfor kan det være forskjell fra legekontor til legekontor.

Skrevet

Jeg tok i dag pga. høy BMI, men jeg betalte ingenting. Og har tatt i tidligere svangerskap pga. sukker i urinen, men jeg har aldri betalt for det.

Skrevet

Jeg har tatt den to ganger i dette svangerskapet pga høy BMI, og har ikke betalt en krone.

Skrevet

Tok det om Mandagen som var og måtte bare betale for sukker greiene.. Drakk bare ett lite glass med hele den blandingen oppi,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...