Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Jeg skal velge blant noen bilder, og er usikker på hva jeg bør gå for. Noen som kan gi meg litt råd? Bildet jeg liker best er av Vebjørn Sand (ser at galleriprisen på nett er 9000). Men er usikker på om det er lurt å velge Sand ifht fremtidig verdi. Andre jeg har å velge i er bl.a litografier av Liv Heier, Carl Nesjar, Nivo Widerberg, Marcel Mouly, Per Kleiva, Alfred Manessier, Geir Nymark. Skal selvsagt velge et bilde jeg liker også (ikke bare opptatt av verdi), men hadde vært ok å høre fra noen som har litt peiling (uten at jeg vet om noen av dem befinner seg her....).
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Hvis det er et bilde du skal ha på veggen hos deg selv for egen del, velger du det bildet du liker best. Den prisen for Sand, betyr at det er et trykk vil jeg tro. Jeg er utrolig dårlig på navn forøvrig, men kjenner igjen når jeg ser bildene, så jeg kan ikke hjelpe deg der.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Personlig er jeg ingen fan av Nico Widerberg og han han såpass mange bilder at de er ikke så stor i verdi, men til gjengjeld lett å selge (om det er viktig for deg). Jeg ville valgt utfra smak og ikke pris - om det er et bilde du har tenkt å beholde og ikke velge utfra kriterie om å skulle videreselge
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Du snakker om trykk går jeg utifra, til den prisen...? Det kommer litt an på hvilket serienr det er, f.eks er et trykk der det står 7/230 mere verdt en et det står 209/230. De første trykkene er som regel mest verdt. Ups, så nå at det står litografi:).
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Ja, det er jetprint, håndkolorert. Opplag er 70. Bildet er 29x68
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Ja, du har egentlig rett i det. Har ikke tenkt å videreselge det, men la barna få hvert sitt senere. Nico Widerberg-bildet likte jeg ikke så godt, synes bildene hans har litt plakat-preg. Har mest lyst på Sand-bildet, men må liksom forhøre meg litt :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Ingen med peiling utover det "vanlige"?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Anbefaler Anja Solvik, hun har utrolig mange fine verk. Galleri Pikene ved broen i Heggedal.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 Jeg liker Sand, jeg. Men smaken er som baken.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #11 Skrevet 9. desember 2010 Sand er flink. De andre er jeg ikke peil på.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #12 Skrevet 9. desember 2010 Ta en titt på andrehåndsmarkedet her: https://www.blomqvist.no/#forside& Skriv inn navnet på kunstnerne i søkefeltet øverst og se hva kunst av disse har blitt solgt for i det siste. Kan gi en pekepinn på hva som holder seg i verdi! Per Kleiva er et relativt sikkert kjøp, men dyrere enn for eksempel Vebjørn Sand. Sand gjør fine bilder, men blir unektelig forbundet med klovnebilder og høy champagneføring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå