snuppaimagen Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har en følelse på at vi ikke har alt vi trenger til baby'n kommer, men klarer ikke å komme på hva... Noen som kan skrive hva dem har kjøpt eller skal kjøpe som man virkelig trenger?? Også skjønner jeg ikke helt d me laken.. skal man bare bruke tisselaken eller ruker man d under ett vanlig laken eller trenger man ikke tisselaken i d hele tatt?? også hva bruker man oppå stellematta, er d bare ett håndkle eller finnes d noe eget stellematte trekk?? Uff... føler meg så uforbredt, men ikke sånn at jeg er redd da Er i uk 35, men føler jeg er i uke 36/37 synes d passer bedre ift d som står i svangerskapsboka og greier Takk for svar
:o) :o) :o) Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Hehe... stress ned, dette går så bra så! Om det er noe du har glemt å handle, så er butikkene åpne etter at den lille har kommet til verden også altså, så da er det bare å ta turen til en butikk, evt sende noen andre for deg hvis du ikke orker å gå ut:) Tisselaken bruker du under vanlig laken.. MÅ jo ikke ha tisselaken, men er jo veldig praktisk tilfelle det går gjennom bleien om natten, så slipper du å vaske hele madrassen. Oppå stellematten bruker du bare et håndkle - enkelt og greit:) Du kommer inn i alle disse tingene veldig kjapt altså, så det er ikke noe å uroe seg for! Lykke til:)
Gjest Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Skriv liste over alt du har, så kanskje du kommer på noe Liste i hodet funker ikke har jeg funnet ut Og hvis ikke du kommer på noe så mangler du mest sannsynligvis ikke noe veldig viktig.
snuppaimagen Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2010 hehe tror jeg må lage en liten liste ja, også heller vente me noen småting til snuppa kommer.. er jo ikke jeg trenger alt som er i butikkene mange håndkler og sengetrekk burde man ha egentlig? eller er d sånne ting som man aldri får nok av?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Du er ikke alene om å være uforberedt. Er 37+3 nå, og har ikke alt klart til lillebror kommer. Nå har vi selvsagt en del utstyr fra storesøster, men hun bruker mye ennå siden hun bare er litt over året. Vi må f.eks ha ny bilstol til henne, så lillebror kan få den hun bruker nå. Det har vi ikke kjøpt. Det er også andre ting vi skulle kjøpt, men jeg har ikke helt kontroll. Uansett så er det sjelden noen krise. Det viktigste en baby kan ha er mat, varme og minst EN god omsorgsperson.. ja, også helst bleier da Vi har aldri hatt tisselaken. Vi har bare overmadrass som kan vaskes. Aldri vært noe problem her i gården Stellematter finnes i avtagbare trekk som kan vaskes. Vi bruker som regel håndkle under da. Så et lite håndklelager kan være greit Det skal nok gå helt fint skal du se:) Lykke til
2tettebabyer Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 jeg kjøpte inn tisselaken, men har ikke brukt det, føler heller ikke man trenger det, de tisser vel ikke gjennom bleia?? har ikke opplevd det jaffal... har du seng, vogn, stellebord og stelleprodukter, babytepper og litt ulltøy og annet varmt vintertøy så har du det viktigste :-) lykke til .-)
titti*mamma*i*februar11 Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Et lite tips til stellebordet bare jeg har kjøpt inn endel flanellskluter (ca 75,- for 5 stk) som jeg legger over håndkle over stellematta. Hvis det kommer noe utenfor bleia når en skifter da, så slipper en ofte å skifte begge deler - men kan bare vaske disse flanellsklutene. Og de tar MYYYE mindre plass både i vaskemaskin og til tørk - og også oppbevaring fremfor å ha maaase store håndlær... Og de er supermyke mot stompen til den lille:)
* StoltMamma <3 <3 * Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Så godt å se det ikke bare er jeg som lurer på hva man bør ha på plass og ikke.. Har ikke handlet alt enda, men satt opp en liste over hva jeg bør handle FØR lille baby'en vår kommer så jeg slipper ut å handle den første tiden:) Kan lime inn hva jeg har på min "liste", så kan du jo se om du kommer på noe mer ut i fra den, hehe.. Har det meste av håndkler, gardiner til babyrommet, sengetøy, bilsete, vogn, vognpose, en del arveklær som gjør at jeg slipper handle så mye klær, ull sett (ullbukse, ullgenser, ullvotter og ull lue) på plass i hvertfall! Ellers så har jeg en liste over litt mer jeg må handle.. Klær: Pysjer inneluer sokker ullsokker langermet bodyer sparkebukser/bukser med føtter Strømpebukser/superundertøy 2-3 kosedresser 1 ute lue 1 par votter i fleece -Bleier -Baby vaskemidler/kremer (babyolje, babysåpe, babylotion, kremer) -Temp. måler og paracet for babyer -Flaske og en pk morsmelkerstatning -Brystpumpe -Ammeinnlegg -Amme BH'er -Badebalje -Babyholder til badebalje -Stellebord -Sprinkelseng -Kommode til babyrommet Du har nok helt sikkert alt dette på plass, men limte det inn her sånn tilfelle.. Så dette har jeg kommet fram til at er nødvendig, har jeg glemt noe trooo??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå