Gå til innhold

Nøstebarn ullfleecedress


tingeling87

Anbefalte innlegg

Hvordan er dressen i størrelsen? Jeg har en gutt som er god og rund. 70 cm og 10 kilo, men bare 5 mnd gammel:) Noen som vet hvilken størrelse jeg burde gå for? Har aldri handlet hos Nøstebarn før.

 

Krymper den etter en tids bruk også? Det er viktig at den holder fra og med nå og frem til vinteren slipper taket.

 

https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Hel-dress-i-ullfleece/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dressen er veldig vid, men ikke så veldig lang fra halsen til skrittet. Så litt avhengig av hvor lang gutten din er i kroppen.

 

Jeg kjøpte dressen i fjor da gutten vår var ca 8-9 mnd gammel. Han var da ca 10-11 kg og 76 cm og har veldig lang kropp men relativt korte ben. Jeg kjøpte dress i 92 for han brukte body i 86 på det tidspunktet. Den dressen var da ganske vid, men ikke så mye for lang i kroppen. Han kan fortsatt bruke den nå når han er 17 mnd. Den er da akkurat passe lang og romslig i vidden.

 

Dressen tover seg litt dersom du vasker den i maskin, men dersom du strekker den i våt tilstand går det greit. men bittelitt mindre blir den nok.

 

Tror jeg ville kjøpt str 80/86 eller 86 dersom han er lang i kroppen. Men du må da være obs på at den er vid og ikke lett å bruke inni andre klær, men det er vel neppe aktuelt uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for svar. Hvis du har mulighet, kunne du målt hvor lang dressen er fra halsen og ned til skrittet? Jeg får vel byttet størrelse dersom jeg synes den blir for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får byttet hos nøstebarn ja :)

 

Jeg kjøpte 80 til eldste her da jeg kjøpte første, den brukte vi fra 3,5- 4 mnd alder og helt fram til han var 11 mnd. Da var den knapp. Han har alltid vært veldig lang, men tynn.

 

Det som er greit med disse klærne er at de er så myke og gode, og har gode kanter i armer og bein sånn at den kan godt være ganske stor i begynnelsen. Er ikke ubehagelig for barnet og ha på selv om den er stor og god.

Den krymper litt i vask, men som hun over her sier så hjelper det om du drar litt i den når du har vasket den :)

 

Jeg tror du kan kjøpe 86 til ham, og heller bytte om det blir for voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller 92 som hun over her sier :) Men den går vel kanskje i doble str? slik at det blir str 86/92? De todelte settene gjør hvertfall det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mellom 80/86 og 92, men tror jeg går for 80/86, så kan jeg heller bytte til 92 dersom jeg ser at den ikke holder så lenge. Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Mulig det er litt sent nå, men jeg har målt dressen fra halsen til skrittet langs glidelåsen. Den måler 49 cm i str 92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Mulig jeg er litt sent ute, men målte nå dressen fra halsen til skrittet langs glidelåsen. Den måler 49 cm når dressen ligger helt flatt i str 92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...