Gå til innhold

mas fra ei venninne (nyfødt barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fødte ungen min stod hun klar å trippa på trappa (nesten).. da ungen var noen dager gammel måtte det inn på sykehuset igjen for det var sykt... den dagen vi skulle reise hjem masa hun så grådig om å få komme hjem til oss, den dagen vi kom hjem igjen fra nyfødten...

jeg var utafor (barseltårer/depresjon) og jeg sa vi ikke hadde fått dratt hjem enda, (klokka var 14 på dagen) og hun ble sur på sykehuset å de var så dumme. så begynte hun å gnøla på søstern min, hvorfor ikke jeg svarte og sånn, vi var på sykehuset og ventet på svar fra barnelegen, og OM vi fikk reise hjem...

Jeg blir gal... hun irriterer meg maks og forventer noe hele tiden, middag når hun kommer på besøk, bli kjørt hjem osv osv.

Jeg vet ikke hva jeg ville med dette innlegget .... kanskje høre hva deres mening er?

Jeg sa ikke så mye til henne... men hun tar jo ikke et hint eller klarer å tenkte stort da, når jeg ikke svarer, fordi vi er på sykehuset.. (hadde på lydløs).

Litt lyst til å kutte ut denne venninnen som går meg litt på nervene ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke si det til henne på en pen måte at du ønsker å slappe av litt uten besøk..??

Skrevet

Hvis hun er en venninne, så er det jo hun som skal oppvarte deg nå når du er nybakt mor. Hun skal spørre om du trenger hjelp til noe og la deg være i fred og finne roen i morsrollen.

Vet det er vanskelig å ta samtalen om sånt når en er sliten og full av hormoner. Hvis du ikke orker, syns jeg du bare skal la være å svare på hennes telefoner en tid. Kanskje søsteren din kan snakke med henne, hvis hun maser videre.

Lykke til!

Skrevet

høres ikke ut som en venninne, men en ryggsekk....

Så spørs det om du vil bære den....

Skrevet

Det nytter ikke og bare jatte med sånne folk. Det du må gjøre er og si i klartekst til henne at DU er sliten og trett og bekymret for den lille og at du derfor ikke er åpen for besøk.

Når hun kommer på besøk så må du for alldel IKKEkjøre henne hjem eller lage middag for hun er der. Det er jo rett og slett frekt og innvitere seg selv på middag rett etter en fødsel og et sykehusopphold i tillegg til og forvente at du skal kjøre henne hjem....

Men tror at du rett og slett bare må si i fra til henne. Blir hun furten og fornærma sier det egentlig mest om henne...

Noe sier meg at denne dama ikke har så mange andre venner??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...