Gå til innhold

Skuffet og lei meg etter kontroll på Ullevål.. (samme som 3-tri)


lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID!

Anbefalte innlegg

Da er jeg hjemme igjen etter en kontroll på Ullevål. Skulle dit for å sjekke fostervannsmangden og for å avtale en dato for keisersnitt grunnet seteleie. Da jeg var der forrige uke mente legen jeg snakket med at de tar keisersnitt en uke før termin ca. Terminen min er 18, og jeg fikk dato for keisersnitt 20.12.. Ble sååå skuffet og lei meg, og måtte kjempe for å holde tårene tilbake på kontoret der, men da jeg var ferdig knakk jeg helt sammen inne på doen.. Er sikkert bare teit av meg å knekke sammen pga noe sånt, men nå var jeg så innstilt på FØR termin, så dette ble et skikkelig nederlag for meg. Så nå må jeg over termin uansett, og jeg rekker nok ikke være hjemme igjen til julaften heller..

Får prøve noen kjerringråd imens.. Skulle lage meg grøt med MASSE kanel da jeg kom hjem, men hadde ikke melk selvfølgelig. Tenkte også å lage meg bringebærbladte, men den fant jeg ikke.. GRR! Så nå skal jeg se om jeg har nok til å lage kanelboller, men man må vel ha en del melk i de og sikkert?? Æsj.. Jaja, får vaske og hoppe litt da!

 

Han sa også at siden nr 1 kom en uke over termin, så gjør nok denne snuppa det også.. Så de stresser ikke akkurat med at hun KAN komme før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja tenker at du ble skuffa da ja... :/ men du får tenke positivt på det, at uansett om 11 dager så sitter du med en baby i armene dine!! :D 11 dager er jo ingenting! ;) Du får bruke disse dagene med å kose deg masse med barnet/barna dine før det kommer enda en som vil ha oppmerksomhet! ;)

Skal jo fødselen starte før avtalt dato så kommer du jo inn og får ks allikevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo merkelig da, at du ikke fikk keisersnitt FØR terminen din??

 

Det er da helt normalt å bli "tatt" før termin, mtp at det er mindre sjans for at fødselen plutselig skal sette i gang... Hm.. Jaja er jo bare to dager over, men likevel! Jeg fikk høre da jeg fikk keisersnitt, at det var normalt å sette ks-dato 7 til 14 dager før termin, nettopp pga "faren" for at fødselen skal sette i gang...

 

Jeg ville faktisk tenkt tanken på å ringe ned igjen jeg, for å spørre om det kan stemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk KS datoen så stod det i brevet at jeg skulle gi beskjed så fort som mulig om timen ikke passet.

 

Så ring å si at timen ikke passer, skjønner ikke hvorfor du ikke sa noe der å da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble skuffet! Kan du ikke ringe og høre?

 

Ellers kan du prøve bryststimulering, hold på til du kjenner skikkelige kynnere. Sex? Modningsakupunktur?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar jenter! :)

Skal nok ta en tlf og høre i morra, men tviler på at det hjelper så mye. Om fødselen starter på naturlig vis før snittet får jeg KS, men da blir det jo isåfall et hastesnitt regner jeg med? :S

 

Og Mamma til 2 gutter/prinser: Jeg sa fra da jeg var der i dag, men det hjalp jo ikke akkurat.. :/ Om jeg sier fra at det ikke passer får jeg nok bare senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg adri godtatt! Absolutt ikke. Det vanlige er å få KS ca en uke før termin. Starter fødselen får du haste ks, og det er langt mer risikabelt en planlagt.

 

Du må være bestemt, ellers blir du overkjørt. Min beste venninne er lege, og hun sier til meg at: "Du må være en pain in the ass(mase og kreve) for å få det som du egentlig skal ha, ellers blir man bare overkjørt." Tragisk, men det er sånn det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres unektelig litt rart ut, men kanskje det har noe med helga å gjøre, som enkelte over her sier. Jeg sogner også til univeristetssykehus og de snitter heller ikke planlagt i helgene.

 

Når det gjelder hastekeisersnitt, så tror jeg ikke du skal være så bekymret for det. Det er(som regel) god tid fra fødsel event starter til ungen må ut. Jeg vet at de har noen vanvittige tidsfrister på hastesnitt. Tror det er noe sånn som at det skal gå 5-10min fra de "trykker på knappen" til ungen skal være ute, så man skjønner jo at det kan være risikabelt. Det er derfor det brukes narkose, som jo er en risiko i seg selv. Du skal også huske at ved akutt snitt har det jo skjedd diverse som gjør at det ender i hastesnitt, det er også en medvirkende årsak til at det får dårligere utfall statistisk.

Du kommer nok ikke inn i katigorien hastesnitt, og du får helt sikkert være våken, og en fin atmosfære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...