Gå til innhold

Legge inn bud på bolig på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på visning på ett hus på lørdag.

Kan man legge inn bud på visningen? Noen som har gjort det? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man kan legge inn bud.. Men budet må stå til kl 12 dagen etter visning...... Men i min erfaring kan det ofte være lurt å sove litt på det da dette er det største kjøpet man noensinne gjør....

Skrevet

Takk for svar :) Vi har kjøpt leilighet tidligere, men den er liten nå etter vi fikk barn :) Så nå skal vi ha hus, igrunn bestemt oss, gått gjennom tilstansrapport og alt (er kresne på sted) så lever d opp til forventningene så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer vente. hehehehe

Skrevet

Ja har lagt inn bud på visning 3 ganger. De to første gangene la vi inn bud på 1 kr, bare for å være med på budrunden. Når du har lagt inn bud og er med i budrunden skal megler holde deg oppdatert på alle andre evt bud som kommer inn osv, så da har man gjort unna den formelle biten. Kan da komme med muntlig, reelt bud seinere i prosessen. Så da kan man tenke litt på det mens budrunden går.

Siste gangen visste vi at det var ett hus vi ville ha, så la da inn bud på litt under prisantydning med en gang.

Skrevet

Så bra :) Var redd for at det kanskje virket litt dumt ut og ville høre om andre hadde gjort det :)

Vi har sett lenge og nå funnet ett som kan passe oss ypperlig, har vært å luska litt utenfor huset da det ikke er langt fra der vi bor nå. Så hvis det lever opp til forventningene så kanskje vi vil legge inn bud med en gang.

Tenker at det ikke gir folk lenger enn mandagen til og tenke seg om og kanskje kan være en fordel for oss :)

Skrevet

Er det ikke litt provoserende for selger å få inn et bud til 1 kr, selv om du ikke mener det på en måte..? Hvis du skriver deg på liste, blir du jo oppringt og får vite hva som skjer.

Skrevet

Budet må stå til til 24 timer etter at siste annonserte visning er avsluttet. Hvis f.eks. siste annonserte visning er søndag kl 15-16 må altså budet stå til mandag kl 16. Budrunden kan gå sin gang i mellomtiden, men ingenting blir avgjort før denne fristen. Dette er fordi at folk skal få litt mer tid på seg enn sånn som det var før.

Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å legge inn bud på visning sålenge du har mulighet til å sende inn et skriftlig bud den dagen budrunden er. Da vil bare megler oppfatte deg som veldig ivrig og kanskje prøve å presse prisen opp dersom selger ikke er fornøyd med budet. I og med at det er denne 24 timers fristen nå, så får egentlig ikke de andre noe mindre tid å tenke seg om på. Så jeg ville ventet med å legge inn bud.

Skrevet

Ja man får informasjon ved å skrive seg på listen, men første bud må leveres skriftlig. Når man bor noen timers kjøring fra (og ikke har telefaks lett tilgjengelig) så er det ganske praktisk å levere første budet når man først er der. Kanskje det er andre regler nå eller at dette har endret seg, er noen år siden vi kjøpte men har aldri opplevd at det er provoserende for selger å få inn bud på en krone. Er jo en ren formalitet, tror bare de ble glade for flest mulig interesserte.

La jo bare inn bud på de leilighetene vi var reelt interessert i.

Skrevet

Vi har ikke heller faks, så må ned til byen for og levere skriftelig bud.

Er vel igrunn samme om man leverer det på lørdag og lar det stå til mandag, er jo aldri sikkert at andre legger inn bud, kan da ikke sitte og vente i det uendelige på at andre skal legge inn. Sånnt har ikke jeg nerver til. hehehehe

får nå bare se hva vi gjør :)

Skrevet

Vi la inn bud på visning, og hadde frist til dagen etter kl 12 (-i år).

Vi hadde samme utgangspunkt som dere, vi gikk fra liten leilighet med barn, og visste dermed hva vi var ute etter. Vi hadde utrolig flaks, ettersom visningen var på en "dårlig" tid. Allerede to uker etter gikk nabohusene for høyere priser.... :)

Skrevet

Nå skal vi snart på visning. kl 13. Krysser fingrene for at det ikke er så alt for mange som kommer.

Lever det opp til forventningene tror jeg vi legger inn bud idag med frist kl 12 på mandag.

Utrolig spennende dette :D

Skrevet

Hvordan har det gått i dag??? :)

Skrevet

Jeg trodde også at fristen var 24t, men den er faktisk bare til kl 12 dagen etter siste annonserte visning.

Vi la forøvrig også inn et skriftlig bud på kr 1, bare for å ha det formelle i orden. Så kunne vi ta resten over telefon. Var faktisk megleren som anbefalte oss å gjøre det slik, så slipper man å stresse med å levere første bud skriftlig. Er ikke alle som har tilgang til fax, og de færreste har vel tid til å bruke arbeidsdagen til å kjøre til megleren og levere det i hånde. Så det er nok ganske vanlig.

Er nok ikke provoserende for selger, de skjønner jo at man ikke reellt byr kr 1 :)

Skrevet

VI sendte bud på mail når vi kom hjem fra visning. :D Så spennende at jeg skulle ønske det var mandag imorgen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...