Gå til innhold

Vært på UL i dag, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i følge mensterminen 7+1 i dag, men ut i fra størrelsen på embryoet er jeg ikke lenger enn ca 6+4. Får ikke dette helt til å stemme selv.

Skal på første svangerskapskontroll til uka. Da vil de vel spørre om siste mens og ta termin ut i fra dette? For så å rette opp denne på UL i uke 18?

Kjenner en liten skuffelse av å bli satt tilbake en halv uke. Bør jeg følge den nye terminen eller holde meg til den gamle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at embryoet er bare noen få mm så tidlig og det er vanskelig å måle nøyaktig. Det er uansett bare noen få dagers forskjell. Det er terminen du får på ordinær UL som teller, så jeg hadde ikke brydd meg om hva de sier på tidlig UL og gått etter 7+1 inntil ordinær UL.

Jeg har forøvrig fått alle slags ulike terminer på mine tidlige UL, mens ordinær UL alltid har stemt perfekt (helt på dagen med første og dagen før med andre) med min egen EL-termin.

Skrevet

En halv uke er jo ingenting:) Det er jo bare noen bittefå dager det skiller. Uansett er det som Lemonia over her sier, vanskelig å få det helt korrekt når fosteret er så lite som 6-7 uker..

:)

Skrevet

4dager er ikke mye nei:P

jeg ble satt tilbake 10dager ved ul uke 17 da snakker vi nedtur, men dette stemmer ikke. for jeg tok test 7dager etter EL og den var positiv men i følge UL skulle jeg altså ikke vært gravid da. haha

så tror du skal puste ut jeg og ta det som det kommer på UL i uke 17-19;)

Skrevet

Jeg ble satt tilbake 14 dager. Så tidlig spiller det ingen rolle heller, og ihvertfall ikke på 4 dager forskjell.

Skrevet

Ville ikke bryd meg så mye om det, vent heller til uke 18 =)

Jeg hadde ikke bekymret meg for å bli satt tilbake 4 dager mot 6 UKER som jeg ble. trudde jeg var nesten 19 uker på Ul, men var ikke mer enn 13 uker da jeg hoppet over en eggløsning og mens. .Nå har jeg heldigvis kommet så langt at jeg prøver å ikke tenke så mye på det lenger, men merker at jeg det hadde vært deilig å blitt ferdig i begynnelsen av feb i stede for midten/slutten av mars.

Skrevet

vi var på UL i uke 8, fikk da beskjed om at jeg var 1 uke mindre på veg..

Men på UL i uke 19, så fikk jeg tilbake den ordinære terminen :)

Tror det er litt vanskelig å måle nøyaktig når embryoet er så lite ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...