<3 Fødeklar <3 Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 `Hei alle sammen! Noen som har noen gode erfaringer, også når det gjelder pris? Hilsen meg
AO3 Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 - www.nostebarn.no - ikke billig, men bra - www.krabaten.no - veldig bra utvalg av Janus - jeg så at www.familiebutikken.no hadde mye salg på Trolls ullklær nå, men jeg har aldri handlet der - Sparkjøp har bra ull - jeg kjøpte noen veldig billige Safa-ull/silkebodyer jeg var veldig fornøyd med (under 100kr/stk!), men jeg har glemt hvilken side det var... Du kan jo forsøke å google Safa?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Janus er min favoritt, og det kan man få kjøpt billig på denne siden; http://www.mobelkjelleren.no/?p=listvarer&kat=1272034919&ses=1291897213
lotte-liseliten Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har en søster i England som sender til meg så jeg slipper momsen, derfor er jeg veldig glad i hejhog.co.uk De har nøstebarnklærne til 1/3 av prisen
AO3 Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Ja, de hadde virkelig gode priser der! Har lagret link, takk. Jeg liker også Janus veldig godt...
Fru Tuttemor Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Noen osm kan tipse om hva slags ullplagg man burde ha ? er førstegangs å totalt uvitende..
<3 Fødeklar <3 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2010 Da skal jeg sjekke ut litt, takk:o) Ja noen tips dere andre ? er også førstegangs som Tutta. )
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Var nettopp en test i Foreldre og barn om ullklær. Bånsull kom best ut. http://www.bansull.no/ De fleste ullklær kom godt ut i testen, den eneste som fikk litt negativ omtale var Janus sin "Tipsy" kolleksjon. Ellers kjøpte vi ullklær fra Tom & Trine i Sparkjøp i minste str. De er billige og funker bra. Syns det er dumt å bruke så mye klær på ull som de vokser veldig fort ut av. Ellers er jeg veldig glad i Joha sine bodyer. Du kan finne tips til nettsteder for barnetøy på denne siden her. Her har de laget en liste over merker, slik at du kan klikke innpå og se tips til nettbutikker du får tak i disse merkene. www.shoppemamma.com
AO3 Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Fru Tutta: Det JEG synes man trenger av ulltøy til nyfødt: - dress i ullfleece eller lignende (til vogn etc) - ditto lue, votter og sokker/"sko" - ullbodyer (antall avhenger av om man har gulpebaby eller ikke, og om det blir mange mm-eksplosjoner...) - tynnere ull, evt ull/silkelue til bruk inne hvis det er litt kjølig - ullstillongser/ullstrømpebukser - tynne ullsokker - ullpysj (vil vanligvis trenge 2stk) Eventuelt - her kan bomull funke like bra: - sparkebukse i ull (ikke noe must) - gulpesmekker i ull (ikke noe must) - jakke eller lignende Det kan være greit ikke å kjøpe inn store mengder før fødsel, i tilfelle man skulle få et barn som ikke tåler ull mot huden... Dessverre for dem er det jo det innerste laget som er viktigst, og der er ull genialt, siden det ikke føles like kaldt som bomull mot huden hvis det blir vått. Og - et godt tips - mm-flekker på ull må vaskes bort med en gang, ellers er de utrolig vanskelige å få vekk!
AO3 Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 Vestlandsfanden: Jeg har faktisk kjøpt litt Tipsy, selv om jeg var bare passe fornøyd med det til storebror (pga krymping), siden jeg synes mønstrene er så fine... Hehe... Men bodyene i ren ull fra Janus er supre! Vi har arvet noe Tom&Trine, og det synes jeg er bra ull til en veldig fornuftig pris. Jeg er også veldig glad i Joha, og hvis barnet ikke tåler ull innerst, har de (i likhet med Peanuts på Cubus) også fine bodyer i ull/bomull, med bomull innerst mot huden.
lotte-liseliten Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har vanskelig for å begrense ullinnkjøpet () men man kommer langt med ullundertøy under vanlige bomullsklær tror jeg, og spesielt ull/silke kortermet body er gull.... Baby bodde i den de første ukene, det er jo ikke så ofte de trenger å vaske overkroppen, så bodyen forble på når jeg skiftet fra dagklær til pysj osv.. Ellers er den ullfrottepysjen med ben fra nøstebarn og bånsull uimotståelig passe tykk, men puster, og så deeeilig! Vil ha en sånn selv....
AO3 Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Helt enig ang ullfrottépysjen, tror jeg sier til min kjære minst flere ganger i uka at jeg skulle ønske de laget disse pysjene i størrelse 30 år.
oktoberflaks Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 Bånsull delte 1.plass m ull fra Polarn o. Pyret i den nevnte testen;)
Einige Skrevet 12. desember 2010 #14 Skrevet 12. desember 2010 www.lagerutsalget.no Lagerutsalg/andresortering av ullklær, 75 kr for body eller strømpebukse! Jeg har bestilt herifra og alle klærne ser kjempefine ut, og det er råbillig. Verdt å sjekke ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå