Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Noen som går på den p-pillen? Jeg gjør og har fått mensen 2ganger etter fødsel,. Jeg blør i 2 uker (mye) for å så ha pause i 3uker. Er det normalt? Noen med erfaring her?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 jeg brukte den i tida med amming etter nr.2. Jeg fikk ingen blødning på flere månder, så kom det etter hvert blødninger, men de var veldig variable. Ble aldri noe systematisk. gjekk over til anna type da jeg var ferdig med amming, for å få litt meir stabil "mens".
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Lenge siden du begynte på de? De første 4-5 mnd blødde jeg i varierte mengder å lende, men det var uansett hele tiden virket det som. Etter det har jeg ikke mensen. Gått på pillene et år nå å kommer aldri til å slutte. Etter blødningene stanset har jeg hatt mensen 1 gang. Var på hyttetur å glemte 3 piller så har sikkert noe med det å gjøre. Har du nettopp begynt så hold ut. Det anbefales for alle ppiller å prøve minst 6 mnd for noen trenger lengre tid å venne kroppen på det en andre
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Hei:) Jeg fikk dette av fastlegen min på 6 ukers kontroll, og begynte på tablettene 8 uker etter fødsel (fikk tilbake mensen da). Det ble egentlig bare tull for meg. Hadde ikke regelmessige blødninger og kunne ha "mensen" flere ganger i mnd, for så opphold i noen uker. Når lille snupp var blitt 6 mnd var jeg hos gynekologen min (kvinnelegen i mitt fylke) og hun sa at det ALLTID ble tull med cerazette. Dette var fordi slimhinnene ble så tynne når man brukte de og derav blødningsforstyrrelser. Siden snupp hadde passert 6 mnd skrev hun ut de vanlige p-pillene til meg. Grunnen til det var fordi da hadde jeg sluttet å fullamme og begynt å gi fast føde. Grunnen til at leger ikke vil skrive ut bl.a Yasmin er fordi de KAN redusere melkemengden noe. Det har ingenting med hormoner å gjøre, for vi som har født er jo hormonbomber fra før:) Etter jeg startet på Yasmin igjen har alt blitt normalt (jippi) igjen og jeg kan ikke si at jeg merket noe på melkemengden. Nå er jo snupp snart 10 mnd og jeg har fortsatt melk til henne. Så for å svare på spørsmålet ditt; ja, det er nok normal når du går på cerazette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå