april79 Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Det er så mye å tenke på når man er gravid. "Ikke spis det... Husk å få i deg....." Jeg som er så glad i fårepølse og spekemat, savner det veldig for tiden. Er det noen som har gode påleggs-tips? Brødskivene mine trenger et løft!
Babyønske �� Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Nå om dagen går det mye i julepålegg, Julesylte, ribberull, lammerull. Men varierer med servelat, hamburgerrygg el. lignende. Frisker opp med litt agurk og tomat. Ellers spiser jeg smøreost, hvitost, brunost, syltetøy, kyllingpostei m/rødbeter, kokt egg el eggerøre m/tomat
shewolf Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Hei!! Jeg har et supertips jeg fikk fra jordmor, for jeg er suuupersugen på salami og fårepølse osv. Men har heller ikke tørt å spise det. MEN!! Jenter, her er redningen. Dere må elske meg littebitt nå. Fordi, dersom du legger det i fryser først, så dør alle bakterier og dere kan spise alt! Hurra!
fox`y Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 jeg spiser en del egg,sylte,kokt skinke, kvitost,brunost,syltetøy,leverpostei,majones,agurk,paprika,ribberull,gomme,magerost mm...
Babyønske �� Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Man dreper nok ikke alt dessverre. Listeria dør ikke av frysing, men kan derimot blomstre kraftig opp etter tining. http://matportalen.no/artikler/2010/4/1272367047.63 Er en evig diskusjon dette, og det ser ikke ut til at det noen gang kommer til å bli en enighet.
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Det er riktig som Babyønske sier, dessverre hjelper ikke frysing mot Listeria, kun Toxoplasma. Alternativet er å steke salamien så den blir gjennomvarm, ved temperaturer over 70 grader (tror jeg det er) dør begge to. Listeria og Toxoplasma er lite utbredt i Norge, men jeg for min del tar ikke sjansen de korte månedene jeg er gravid. Spiser leverpostei med stekt bacon på jeg, nammenam Eller kremost, salat, tomat og stekt bacon (også kjent som BLT). Veldig godt
frklykke & kosefisen Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Gräddost, vanlig pålegg, kalkunskinke, masse tomat, agurk og paprika. Skiver med avokado. egg. osv
Fru Tuttemor Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 LEVERPOSTEIII!!! namminamm:) ristet brød med leverpostei på er den store "dilla" jeg har ellers er det kjøttrull,servelat, ost å skinke,kaviar og ost:) det er stort sett det det går i:)
Lessismore Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Karamellprim! Mmmmmm! Fullstendig dilla om dagen!
snipp&snapp Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 har fått dilla på appelsinmarmelade:) eller bringerbær syltetøy med banan på er godt
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. desember 2010 #11 Skrevet 9. desember 2010 Kaviar og gul ost Makrell i tomat Div smøroster Kalkunpålegg Ribberull Sylte Reker Russisk rekesalat Nugatti Sjokade Nøtte Nøkkelost
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 9. desember 2010 #12 Skrevet 9. desember 2010 Her går d mest i knekkebrød med leverpostei,majones og rødbetter, eller ristet brød med smør og taffelost. MMmmm!
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 11. desember 2010 #13 Skrevet 11. desember 2010 Min jordmor sier at så lenge det er norsk fårepølse/salami så er sjansen for bakterier så minimal at jeg ikke skulle ofre det en tanke... Dette er det eneste pålegget jeg orker tanken på så jeg spiser det nesten hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå