Gå til innhold

Ferdigtrykte julekort - hvor kjipt er det ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har i alle år skrevet, og helst laget alle julekortene selv. Det blir fort over 40 julekort, siden vi har flyttet en del og kjenner folk over hele landet.

I år har jeg vært aleine med to unger hele ukene, fordi mannen pendler. Og føler at jeg ikke har tid eller overskudd til å gjløre det på samme viset. Derfor har vi bestilt ferdige julekort med tekst.

Synes det er

upersonlig å ikke skrive på alle selv, men de er jo fine selvom...

 

Hva gjør dere ?

 

Er det helt ut, eller går det greit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Vi bestilte ferdigtrykte julekort i år med en collage av mini som vi satte sammen selv. Likevel skrev jeg en hilsen bakpå kortet, da jeg synes det blir mer personlig på den måten. Det finnes mange fine å få bestilt, noen som har unicef-reklame, noen fra f.eks kortshop.no som er litt designaktige

 

Vi fant et svensk firma som leverte knallfine kort til halve prisen av norske firma (da mener jeg ikke foto knutsen, japan foto etc, noen av de ser litt kjipe ut, men det er min mening) og vi ble veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte 10 dobble julekort, der jeg kan skrive tekst selv inni kortet.Resten av kortene har jeg laget selv. Jeg er ingen ekspert på å lage julekort - så de ble veldig enkle. Klippte ut brune firkanter i papp - klippte ut litt julepynt ol. fra blader, og limte på litt mose (hehe) og et bilde av den lille stoltheten vår.. Skrev tekst på de osv. Syns faktisk de ble veldig fine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klart det er veldig hyggelig å få julekort selvom det er ferdigtrykt, får mange slike julekort. Men jeg syns det er litt upersonlig, så jeg skriver en hilsen på de jeg sender. Nå har ikke jeg så mange som 40 julekort å sende da, har vel 20 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget et fint julekort i photoshop, med barnet mitt med så klart, skrevet på "god jul og godt nytt år", og printet ut som vanlig bilde på vanlig fotopapir.

Bildet limer jeg på sort papp for at det ikke skal bli litt mer "hold" i det.

Da kan jeg, om jeg vil, skrive en personlig hilsen bakpå den sorte pappen.

Til de jeg ikke gidder å skrive egen hilsen til, har jeg likevel ønsket dem god jul:)

 

Synes kortet ditt Hi, høres kult ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å gjøre det sånn. Her går vi også for den "upersonlige" varianten. Har en mann som er mye vekke i månedene før jul, og da har jeg dessverre ikke ork og overskudd til å skrive personlige hilsener på 30 fotokort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være kjip, men skjønner at folk blir utbrendt når man lager seg slike problemer. Håper ikke vi driver å bruker skattepenger på å sykemelde kvinnfolk som har slitt seg ut på å lage julekort.

 

Det er vel ikke meningen at ALLE mennesker skal lage hjemmelagede julekort?! Hjemmelagede julekort forbinder jeg med folk som er interessert i å drive med sånne hobbyting, f.eks. scrapbooking eller hva det heter, og som har TID til å holde på med slikt.

 

Synes det tar helt av når dette liksom skal bli en standard som skal skape stress hos de som ikke har tid, interesse eller ork..

 

God jul!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40 julekort og nesten like mange takkekort å sende ut. Det sier da seg selv at vi ikke kan sitte å skrive personlige hilsener til alle! De nærmeste får kanskje en linje. Særlig i år med liten baby i tillegg til en 3-åring tror jeg de fleste har stor forståelse for det. Har andre juler skrevet et lite ulebrev og lagt ved, tror ikke jeg orker/rekker det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er egentlig litt overasket over at folk fremdeles lager julekort. eller jeg vet jo at folk gjør det, men jeg trodde det bare var de som syns det var sykt hyggelig som gadd.

 

personlig lager jeg ikke julekort, eller andre ting som jeg syns er kjipt og gjør.

 

julen skal være koselig, gjør det DU syns er koselig ut i fra den tiden DU har. det er ingen som kommer til å takke deg når du sitter helt utslitt på julaften i ditt perfekte julepyntedehjem og ikke klarer å kose deg i det hele tatt for alt du vil er å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dunder.

Jeg håper personlig skrevne julekort er et overskuddsfenomen de spesielt interesserte driver med, og at det ikke forventes at alle skal bruke tid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å herregud da hi, ja du er skikkelig kjip! er det mulig å lage problem ut av ingenting. at du i det hele tatt gidder å bestille julekort er utrolig. trodde det var ut. jeje,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bestilles det 40 julekort med bilder av ungene og god jul og godt nytt år på fremsiden. Vi kunne fått tekst bakpå også, men den droppa jeg, for på noen kort - til folk jeg hovedsakelig har "julekortkontakt" med eller ser sjelden - skriver jeg et lite "julebrev" med oppdatering fra året som har gått bakpå. De fleste - til naboer, venner jeg ser ofte o.l. skrives det ingenting.

 

Av de rundt 30 julekortene jeg får til jul er 1-2 hjemmelaga, ca 8-10 er tradisjonelle kort uten bilder og resten er fotokort med eller uten tekst. Svært mange skriver lite og ingenting, men jeg synes det er superkoselig å få slike kort med bilder av unger jeg sjelden ser. De fleste er småbarnsforeldre med alt for mye å gjøre og lite tid til å skrive lange julebrev. Jeg er fornøyd med at de rekker å tenke på meg og sende bilder, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...