Gå til innhold

Mus i hus....noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde vindu åpent i kjelleren i den lange kuldeperioden det ikke var snø, måtte ha ut skøteledning til håndverkere. Jippi!

Trodde vi hadde fått alle, ingenting i fellene på lang, lang tid. Så kom en i går, og i dag var det en mus som var bitte liten. Har lyst å hyle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg overnattet en gang hos noen som nettopp hadde pusset opp. Var snakk om dager siden.

Om natten våknet jeg av at en pose holdt på å velte. Men jeg lå og ventet på at den skulle velt ferdig så jeg slapp den irriterende knirkingen kjente jeg plutselig myk pels mot armen min i seng.

Hoppet opp og skrudde på lyset idet jeg så en liten mus løpe alt den kunne for å gjemme seg.

Fanget den, slapp den ut og sov videre :o)

Skrevet

Masse mus her. Inni veggene iallefall. De pleide tidligere å komme inn i kjøkkenskapene via viften på kjøkkenet./ Grøss!

Skrevet

Jeg greier ikke tømme feller selv, greier ikke engang se dem. Men jeg har jo en mann. Hva gjør dere som er alene? Snakk om at mannen skal dra bort noen dager. HI

Skrevet

Hehe, jeg ringte på hos naboen og spurte om han kunne være så snill å hjelpe meg:) Jeg går ikke inn på kjøkkenet engang, om jeg vet det er en død mus i fella!

Skrevet

Hehe. Du er like "ille" som meg. HI

Skrevet

Skaff åtebokser med gift. Den giften gjør at de tørker ut fra insiden og prøver å komme seg ut av huset i leten på vann. dør de inne et sted du ikke kan fjerne de fra lager de alikevel ikke lukt da de tørker opp is tede for å råtne.

Bor på gård her og har jordkjeller under huset så mus er ikke akkurat uvanlig på høsten, og ser du en er det gjerne minst en 5-6. Her har jeg åtebokser de stedene de kan komme seg opp oppe. De er låsbare og derfor slipper jeg å bekymmre meg for unga. Samtidig så er de alikevel plassert steder hvor barna ikke har noe å gjøre.

Men som sagt bor på gård da. så slapp in 3 katter og lot de være inne i kjellern en natt. har ikke hatt tegn til mus etterpå.

Skrevet

Her for noen uker siden kom det en mus vandrende rett over stuegulvet. Lite koselig.....

Fant ut at de kryper opp luftekanalen i huset og ut under kjøkkenskapene. Har nå skummet med byggskum rundt rørene i kjøkkenskapet, men kan fremdeles høre dem grafse og herje i veggene. Kjøpte sånn kornblanding med musegift i for en uke siden og satt på utsiden av huset ( i plastrør så ikke katter og fugler skal få tak i det.

Giften skal ligge ute i 4-10 dager, så jeg håper inderlig at den funker og vi slipper flere uønskede besøk i stuen.

Har også tenkt å prøve en sånn sak man setter i stikkontakten som lager høyfrekvent lyd som skal skremme vekk musene. Noen som har erfaring med sånt eller vet om noe annet som funker?

Skrevet

Vi har en sånn som skal skremme bort musene. Har ikke inntrykk av at den fungerer, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...