Gå til innhold

Ikke hatt mensen på 3 år nå. Noen andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt mens siden jeg ble gravid for ca 3 år siden. Barnet er nå over 2 år. Jeg begynte på cerazette 4 mnd etter fødsel.

 

Noen som vet om dette er vanlig. Evt er det uheldig på noen måte å ikke hatt mensen på så lang tid?

 

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med Cerazette i fjor sommer, pga. PMS-plager og store mensblødninger.

 

Plagene er borte, og jeg har sparsomme blødninger en gang i blant, dvs. mensen er ikke 100 % borte.

 

Jeg vet jo ikke, men tror ikke det er noe farlig å ikke ha mensen. Da jeg begynte med p-piller på 80-tallet het det seg at man skulle ha pillefri uke for å få en menslignende blødning, men det har de visst gått bort fra.

 

Men jeg er ikke lege, og kan ikke gi noe sikkert svar.

 

Jeg ville nok ikke brukt piller hvis jeg planla å få flere barn på et tidspunkt, men jeg er ferdig med den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ca 3år uten mensen pga svangerskap, amming og spiral. Når vi skulle starte prøvingen på nr2, tok jeg ut sprialen, ventet ca1mnd på å få mensen første gang (da brukte vi kondom i tillegg fordi jeg ville vite at systemet var i gang før vi startet prøvingen), etter det kom aldri mensen igjen fordi jeg hadde blitt gravid. Så på meg påvirket det hvertfall ikke hvor lang tid det tok før systemet kom i gang etter jeg tok ut spiralen og heller ikke hvor raskt jeg ble gravid.

 

Nå har jeg satt inn ny spiral etter svangerskap nr2 og fikk tilbake mensen når jeg så vidt hadde begynt tilvenningen til fast føde og fortsatt ammet minst en gang om natta, men de tre gangene jeg har hatt det, så er det over på ca 5min, så jeg skal ikke klage:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at jeg har fått mensen for alle som har sluppet unna!! :P Har hatt hormonspiral i snart 1 år og har hatt ca 3 blødningsfrie uker!! Gyn igjen i januar og da ryker den på hodet ut!!

 

(Har "holdt" ut så lenge siden gyn mente det ville bli bedre etterhvert, og sist jeg var der fikk jeg p-pillen i tillegg pga cyster.. Men hjalp ikke det heller gitt :o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg har fått mensen for alle som har sluppet unna!! :P Har hatt hormonspiral i snart 1 år og har hatt ca 3 blødningsfrie uker!! Gyn igjen i januar og da ryker den på hodet ut!!

 

(Har "holdt" ut så lenge siden gyn mente det ville bli bedre etterhvert, og sist jeg var der fikk jeg p-pillen i tillegg pga cyster.. Men hjalp ikke det heller gitt :o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...