Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 At det ikke skal være lov å være litt annerledes lenger. At det å stå for egne meninger og ikke følge strømmen til enhver tid, skremmer enkelte så mye at de ringer inn falske bekymringsmeldinger til barnevernet på gode og dedikerte foreldre. Kun fordi det er "skummelt" at noen skiller seg litt ut og ikke sitter inni boksen.. Kjenner jeg blir helt kvalm.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Snakker om folk som misbruker barnevernet, fordi de tror at det å være seg selv er synonymt med å være dårlige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har ikke intrykk av at det er vanlig.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har heller ikke inntrykk av at det er vanlig, men vet at det skjer. Enkelte steder er det vanskelig å skille seg ut, for da reagerer folk med at man er dårlige foreldre. Fordi man ikke er lik dem.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 På den andre siden hender det jo at folk med spessielle meninger og "egen" livfilosofi faktisk er dårlige foreldre for barna sine. De ser det kansje ikke selv men det er noen typer liv som ikke egner seg om man har barn. Om de "egene meningene" inbefatter for eksempel at man bare skal bruke naturlegemidler og at barna bestendig skal gjøre som de vil samt at man mener barn er modne for å ta seg ev egne og småsøskens behov før de begynner på skolen for eksempel, vil jeg si det er grun for en bekymringsmelding.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Kan du være litt mer spesifikk HI, kanskje denne "annerledesheten" utad ser ut til å være noe som ikke er bra for de små??? Flott at barnevernet bryr seg, og så lenge barnevernet finner forholdet forsvarlig så er det jo ingen skade skjedd, er det vel??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Selvsagt kommer det helt an på hva det gjelder. Men jeg har bodd et sted der det var synonymt med barnemishandling å ha mor i arbeid, for mor skulle være på kjøkkenet. Nå ble riktignok ikke barnevernet innblandet, med jeg hørte likevel hva folk snakket om bak ryggen min. Hadde ikke blitt overrasket over å få barnevernet på døren for å si det sånt. Men det er jo så mange måter å skille seg ut på uten at det behøver å bety noe. Jeg har for eksempel ei venninne som er veldig opptatt av miljø. Hun bruker bare brukte klær til ungene og dyrker sin egen økologiske mat. Barnevernet ble koblet inn i saken fordi noen syntes synd på ungene. Men ungene har det bra de, og det sa barnevernet og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå