Gå til innhold

Bf i utlandet vil ha barnet vårt til jul..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i grunn blitt enige om annenhver julefeiring, men jeg synes dette er helt idiotisk nå, for bf betaler verken barnebidrag ringer ikke og spør hvordan det går mde datteren hans, og til tider krever at vi skal komme bort og besøke dem for han har ikke penger. Han klandrer meg for at jeg tok ifra barnet hans ( jeg gjorde det slutt, pga han var en lat j*vel og utrolig egoistisk er han)..

Så plutselig skal han ha barnet for seg selv (hun er 4 år) på julaften med familien, stakkars hun som kanskje bare ser han to ganger i året. Da vi ble enige om å feire jul annenhvert år hadde han henne litt mer, vi har kkke no samværsavtale.

Nå har bestemoren fått kreft og vi vil være hjemme i år, selv om vi var hjemme ifjor, jeg har ikke råd til flybilletter uansett, og jeg blir litt redd for at han skal begynne å krangle og (Truer med å søke samværsrett og si at jeg har kidnappa ungen fra ham osv) må legge til at jeg har vært alene med barnet i 3 år uten noe slags hjelp fra ham egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke betaler bidrag, kan han heller ikke kreve.

Ring riktig instans og spør om råd.

Skrevet

Jeg tror ikke han kommer så langt med å si at du har kidnappet barnet etter tre år ...

Jeg ville latt ham søke i vei om samværsrett jeg, men opplyst om at du da i samme slengen vil søke om barnebidrag.

Skrevet

Jeg blir så oppgitt av bf, forstår virkelig ikke hva jeg så i ham og blir flau av å tenke på at han er faren. Synes virkelig synd på datteren min, han tror han kan kreve henne når det PASSER ham, og han eier ikke grep om virkligheten... Han sier også at den nye kjæresten min får absolutt ikke bli stefaren hennes, og at de skal først bygge opp forholdet (bf og datteren) min før hun skal få noe forhold til nye kjæresten min...

Var med å feiret jul hos dem for to år siden, herregud for en julaften, familien brydde seg ikke noe særlig om at det var jul og sitter og glor på tv hele tiden, skjønner det er litt kulturforskjell men likevel.. Blir bare så kvalm :-(

Skrevet

Så lenge det er 3 år siden dere flytta fra hverandre kan han bare anmelde deg for kidnapping, han kommer ingen vei med det, skulle han få noe gjennom på det måtte han gjøre det med en gang. Altså for 3 år siden. Så si at det får han bare gjøre om han trure med det.

Du trenger ikket a med barent på besøk til han heller bare fordi han krever. Om han vil se barnet får han komme til det. Å forlange at du skal bruke store summer på å reise er ikke noe han kan kreve.

Når hun bare er 4 og bare ser han 2 ganger i året og ikke har sett han er på 3 år hadde jeg aldri levert henne for å være alene med han en held dag, hverken julaften eller en hverdag. Samvær skal foregå på barnets premisser.

Det sagt han trenger ikke søke samværsrett det har han eller rettere sagt det har barnet i forhold til han. Men som sagt på barnets primisser han kan ikke bare kreve det som passer best for han.

Og han kommer ikke til retten engang så lenge han ikke har noe med barnet å gjøre ellers.

Så lenge du ikke nekter samvær kan han ikke ta deg på noe. Og uten samværsavtale er det ikke sånn at han kan kreve å ha barnet da og da.

Begynner han å krangle så si til han at da får han ta det til familiekontoret, og samtaler på familiekontoret skal skje der barnet bor. Han kommer ikke noe sted med det rett og slett.

Og mannfolk som han gjør ikke noe ut av det annet en å true stort sett heller. han har jo allerede vist deg a han ikke egentlig er så intresert i å ha ungen

Skrevet

En annen ting er at du overhode ikke er pliktig til å sende barnet ut av landet for samvær noen gang.

Det fikk jeg vite på familievernkontoret den gang jeg og min ex gikk fra hverandre da han flyttet tilbake til sitt hjemland.

Om han så fikk satt samvær i det norske rettvesenet ville måtte komme til Norge for å gjennomføre dette samværet.

Skrevet

Når han sier at hun ikke får bli kjent med din kjæreste kan du fortelle han at han overhode ikke har noen med hvem hun møter når hun er sammen med deg. han har absolutt ingenting han skulle ha sagt.

Skrevet

Tror jeg ville bestilt en time på fvk. jeg. Ang. samvær. Da møter han kanskje ikke? Da vil du få en lapp på at du har møtt, han har ikke. Da har du ditt på det tørre ved å holde tilbake på samvær. Du har da også forsøkt.

Du vil nok ikke få en time på fvk. før jeg, å da slipper du også å sende barnet uten å tenke på at du ikke har lov til å holde tilbake samvær. Jeg fikk i allefall beskjed om det at jeg ikke trenger å sende barnet mitt på samvær med far før vi har snakket med fvk. Han har ikke sett barnet sitt på 3 år. Jeg kan ikke nekte han samvær, men jeg kan si at vi skal snakke på fvk. først.

Jeg kalte inn til time på fvk. for noen mnd. siden, å han møtte jo ikke.. Så han stiller ikke så bra..

Skal de begynne med samvær så lenge etter sise besøk må det skje på barnets premisser, det må skje gradvis selv om barna begynner å bli store.

Lykke til!

Skrevet

er barnet født i norge og har norsk statborgerskap?

vil tro b.far da stiller mye svakere automatisk, om han da likevell prøver ta henne med ut av landet mot din vilje er det han som kidnapper.

hvor skal du og din nye kjæreste bosette dere da, hvor langt frem i tid og hvorfor b.far har reagert så voldsomt nå etter så lang tid?

Skrevet

Ja født i Norge norsk statborgerskap, han har alltid vært sånn, konstant problemer med ham.

Skrevet

da har du erfaring med at han er større i kjeften enn i handling ;-) tror ikke jeg ville tatt han så veldig høytidelig, han har svært lite på sin side som støtter han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...