Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Dere forhandlere: hva selger dere og hvordan gjør dere det med skatten?Evt. noen som vet hvordan jeg skal finne ut av det på sidene til skatteetaten?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Hvor mye tjener du da? Er det ikke spesielt mye kan det godt hende at skatteetaten vil anse det som en hobby. Søk på skattereglene rundt hobbyvirksomhet så finner du kanskje svar. Hvis ikke må du registrere deg som selvstendig nærinsdrivende og skatte deretter.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 jeg har ikke begynt enda. derfor lurte jeg på hvor mye jeg kan tjene før jeg må fylle ut sånn "vanskelig" selvangivelse...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Som regel vil du måtte over grensa for momsplikt før homeparty-greier blir ansett som noe annet enn hobby (og da slipper du unna med å måtte opplyse om hobbyen din i vanlig selvangivelse). Har du planer om å satse og tjene bra må du registrere deg som selvstedig næringsdrivende og sette deg inn i regelverket rundt det. Blant annet må du melde i fra om forventet fortjeneste og betale inn skatt kvartalsvis ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå