Gå til innhold

Ungen kommer når den selv er klar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så matt av mødre som gjør ditten og datten for at fødselen skal starte. Herregud, la naturen gå sin gang, babyen kommer når den selv er klar, kommer den ikke er den ikke klar. Jeg tenker ikke på små uskylde ting som f.eks sex. Men kvinnfolk som løper omtrennt løper maraton for at ungen skal ploppe ut bør særiøst rulle inn puppen! Stakkars lille babyen som ligger inni magen og blir super stresset! Ja greit man blir lei, sliten, føler seg tung osv, men det er en kosekvens man bør være klar over på forhånd.

Jeg klarte nesten ikke vente på min førstefødte, men jeg ventet tålmodig! Går det for lenge så blir man satt igang på sykehuset, så ikke stress.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jadajadajada.... Plager det deg veldig at andre er litt utålmodige?

Skrevet

Høygravide kvinns har til alle tider løpt, hoppet, hatt sex, spist sterk mat, vasket huset, gått halve skogen rundt og i det hele tatt prøvd HARDT å få babyen ut.

Likevel fødes det altså en hel drøss babyer hvert år, og de er ikke det minste stressa ;o)

Skrevet

Joda, den kommer når den er klar.

Tror allikevel ikke det er så fryktelig ugunstig for fosteret at mor er oppe og mosjonerer litt. Men hvor mye effekt det har er vel tvilsomt...

Skrevet

Altså, de fleste kjerringrådene er jo helt uskyldige og ikke usunne for babyen. Vaske, mosjonere, ha sex, spise sterk mat... Er det ikke noe normale mennesker bruker å gjøre? At man tar julevask med eller uten mage, er vel likegyldig? Hvordan er det med deg da HI, ligger du sengeliggende, ikke har sex, og spiser kun babygrøt da gjennom hele graviditeten, for at babyen ikke skal bli stressa?

Forresten, hadde alle ungene kommet når de var klare, så hadde det sikkert ikke vært behov for å sette ørten hundre kvinner i året i gang kunstig 2-3 uker på overtid?

Skrevet

Hvorfor tror dere de fleste fødsler starter om natta? Jo, da er du meste avslappa. Kanskje de slapp å sette igang så mange fødsler om folk slappa av litt mer? Siste forskning viser at velvære-hormonet oxcytocin spiller en stor rolle for start av fødsel:) (dette betyr selvfølgelig ikke at du skal ligge å vralte på sofaen hele dagen)

Skrevet

Folk gikk på overtid til alle tider. Før i tiden visste man ikke en gang når man hadde termin, og flere mødre og babyer døde i fødsel fordi den starta for sent. Så jeg tror faktisk det ikke er noen sammenheng mellom det å føde over tid og det å stresse. Jeg var sykmeldt med nr 1 selv, fra jeg var 3 måneder på veg. Han kom 14 dager på overtid, etter at jeg ble strippet og vannet ble tatt.

Med nr 2 jobbet jeg til dagen før fødselen, studerte fullt og hadde en 3 åring i tillegg. Fødte 2 uker FØR tiden, kjapp og grei fødsel. Var nok mye mer stress da jeg hadde 100 baller i luften med nr 2, enn med nr 1. Begge fødselene startet forresten på kvelden ved 9-tia.

Skrevet

Jada,-tror egentlig bare det er et an naturens mysterier jeg. Selv har jeg lang tradisjon på lange svangerskap(5, snart 6 barn). Lengste jeg gikk over var 17 dager,-hjalp ikke med all verdens kjerringråd. Men jeg ventet til det begynte av seg selv. Fineste fødselen jeg har hatt og en baby som slett ikke var overtidig. Det viktigste for meg var at jeg og babyen ble passet godt på med kontroller på sykehuset hver dag siste uka.

Skrevet

En ting er hva det gjør med babyen å stresse slik med å få han ut, men hva med mor??? Er jo ikke spesielt smart å slite seg ut like før en fødsel - da trenger man alle kreftene man har!!! Vil tro at en del fødsler ender i ks pga mor er for sliten og kanskje kunne vært unngått om mor hadde slappet av før fødsel istedet for å stresse rundt for å få i gang fødselen.....

Så slapp av, gjør ting som normalt og la det ta den tiden det tar.... (og ja, jeg gikk 11 dager over sist uten å stresse.....)

Skrevet

Jeg også var super utålmodig da jeg ventet nr 1, men hadde bestemt meg mentalt for at ungen kom når den var klar og gikk det for lang tid så kom sykehuset til å sette meg i gang.

3 siste ukene av svangerskapet var jeg på sykehuset 2-3 ganger i uken pga av mulig svangerskapsforgiftning. Da jeg kom på føden og barsel var det flere av jordmødrene som husket meg nettopp fordi jeg ikke maste om å bli satt i gang. Det sa meg litt om hvor mye enkelte tydeligvis maser.

Jeg hadde muligheten til å bli satt i gang på en torsdag, men ba om å få helgen til hjelp og se om han kom av seg selv, og det gjorde hun :-)

Jeg tror det beste for barnet er å få lov til å komme når tiden er inne. , men selvsagt at man må settes i gang i noen tilfeller,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...