Gå til innhold

Er det bare meg eller er vi flere, som??...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er blitt mer "tenksommere, reddere" etter å fått barn??

Det er mange ting, som jeg tenker både en, to og tre ganger før jeg gjør noe med. Til det blir en handling utav det.

Nå som det er blitt skikkelig vinter. Tenker, vurderer og veier jeg for i mot for å sette meg i bilen å kjøre. Skal opp bakken, hva hvis jeg ikke kommer opp, hva hvis det skjer noe osv...Er det normal tenking?

Det har nå ikke vært slik tidligere. Etter blitt mamma, så blir ting jo anderledes. Du har jo et ekstra dyrebart liv å ta vare på :)

Er det andre som har det slik???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik. Regner med at det bare er en del av pakka med det å være mamma. Sitter her, høygravid med tredjemann og får noenganger panikk over hvor mye bekymringer og ansvar det kommer til å bli....

Jeg er også mye mer redd for å dø nå enn jeg var før jeg fikk barn...

Skrevet

uuuurk jaaaaaaa! det er en forbannales! hehe :) Holder på å bli sprø av å overtenke ting til tider... Sikkerhet er blitt et skikkelig alvorlig og viktig tema for meg. Kan ikke kjøre en meter før barna har selen på seg, og hvis noen adre skal kjøre med dem blir jeg nervøs, og tenker hvis og hva osv...guuud så slitsomt

og ja, redeslen for å dø...herregud..har aldri vert redd for det, men tenker innimellom på hvordan det skulel gått med barna hvis jeg døde osv. tror dette er normalt, men kan bli veldig destruktiv hvis man bruker for mye tid og energi på det. Gjelder å lære å slå slike tanker fra seg

Skrevet

Tenkte at jeg skulle jogge alene i et turområde da jeg hadde barnefri, men så tenkte jeg; hva om jeg blir overfalt og kommer på sykehus - hva vil skje med barnet da? hyl.

Skrevet

Ja der sier du noe, det å dø fra barna sine..Får selve døden var jeg ikke noe redd for tidligere, men nå er jeg mer livredd enn noen ganger. Tenker hvem da skal ta seg av barnet mitt. Er alene, og ingen bf. Planlegger hvem som skal ta seg av henne da..

Man får en slags ekstra stor bekymring tett til brystet sitt..

Lykke til med 3 :)

Skrevet

En ting som er på minnet mitt ganske mye nå. Det er, at da man er alene, og ikke har mangen. Hva hvis det skulle skje noe med meg selv. Hva med barnet mitt. Hun er jo for liten til å fatte noenting, og gjøre noe med det, be om hjelp etc...Min største frykt for tiden..

Nei det er ikke lett å være mamma, og ha ansvar for en skapning :) Men, gleden er heldigvis stor :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...